اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سهم 75 میلیارد تومانی موزه جیرفت و آثار تاریخی بم از سفر رئیس جمهور

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار برای آثار تاریخی شهرستان بم و 60 میلیارد تومان نیز برای تکمیل موزه جیرفت اختصاص یافته است.

سهم 75 میلیارد تومانی موزه جیرفت و آثار تاریخی بم از سفر رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهرستان بم اظهارداشت: توسعه زیرساخت های سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اولویت‌های مصوبات سفر رییس جمهور به استان کرمان بود که خوشبختانه اعتبار خوبی برای این حوزه‌ها در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی حوزه‌های مختلف میراث ‌فرهنگی پیش‌بینی شد که مبلغ 15 میلیارد تومان آن برای شهرستان بم در نظر گرفته شده است.

وی از اختصاص 60 میلیارد تومان برای تکمیل موزه منطقه‌ای جیرفت در سفر ریاست جمهور به این استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون برای ساخت و خرید مصالح موزه منطقه‌ای جیرفت حدود 8 میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم با تخصیص اعتباری که در سفر ریاست جمهور انجام گرفته است شاهد تکمیل این موزه باشیم.

فعالی با بیان اینکه این پروژه از مهمترین پروژه‌های میراث‌ فرهنگی است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه‌های کشور تبدیل خواهد شد، افزود: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول