اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

احمدوند: چرا قرارداد مربیان اسقلال و پرسپولیس 20، 30 میلیارد و بودجه تنیس 7 میلیارد است؟

سرمربی سابق تیم ملی تنیس گفت: قرارداد سرمربیان استقلال و پرسپولیس 20، 30 میلیارد است و آن وقت بودجه تنیس 7 میلیارد.

احمدوند: چرا قرارداد مربیان اسقلال و پرسپولیس 20، 30 میلیارد و بودجه تنیس 7 میلیارد است؟

سعید احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ابقای تیم ملی تنیس ایران در گروه سوم دیویس کاپ اظهار داشت:‌ آنقدر حضور تنیس ما در میادین بین المللی کم است که شناختی از سطح کیفی خودمان نداریم. ما می‌توانیم با آنها مسابقه دهیم، اما نمی‌توانیم رقابت کنیم. تنها راه حل این است که یک عده جوان در طول سال دائم در حال مسابقه دادن باشند. همین بیخ گوش ما در ترکیه دائم مسابقه برگزار می‌شود و باید یکی دو سال بچه‌های ما این کار را انجام دهند و هیچ راه حل دیگری برای پیشرفت تنیس ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حالی نصف سال در ترکیه باد و سرما است، باز هم مسابقه برگزار می‌شود. در ایران هم ما باید همین کار را انجام دهیم. علاقمندان زیادی به تنیس در ایران وجود دارد و باید از این پتانسیل استفاده کنیم. زمین تنیس های زیادی وجود دارد و با یک هتل هم می‌توان برای اسکان ورزشکاران قرارداد بست. ما در کیش بهترین شرایط را داریم که در پاییز و زمستان مسابقه برگزار کنیم. 

سرمربی سابق تیم ملی تنیس در مورد اینکه چه کسی باید این کارها را انجام دهد، گفت: آنجا هم فدراسیون شان این کارها را انجام می‌دهد و اسپانسرها زیاد هستند. تاکنون طرحی برای این کار داده نشده و باید از ایده کشورهای دیگر استفاده کرد. ببینید اگر ما در رده‌های پایه قهرمان جهان هم شویم، تمام ارزیابی ها از تنیس به رده بزرگسالان باز می‌گردد. به نظر من الان ترکیه رفتن پاک کردن صورت مسئله است و باید در همین کشور خودمان مسابقه برگزار کنیم. ما باید مسابقات را در 6 ماه اول سال را در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد برگزار کنیم و بعد از آن در زمستان به کیش ببریم. هفتگی 15 هزار دلار هزینه دارد که قطعا با حضور اسپانسرها و پخش تلویزیونی تامین خواهد شد.

احمدوند با مقایسه بودجه تنیس و فوتبال عنوان کرد: ببینید اگر همین تیم پرسپولیس را به من هم بدهند با این نفرات و بودجه باز هم با فولاد مساوی می‌کنم. فقط 50 میلیارد کادرفنی پرسپولیس گرفته است. استقلال و سپاهان هم هستند و شاید هم بیشتر. انصاف نیست وقتی برای فوتبال تا این اندازه هزینه می‌شود باید تنیس و رشته‌های دیگر هم دیده شوند. بودجه تنیس 7 میلیارد است و اگر بخواهیم 4 بازیکن را 40 هفته به مسابقات فیوچرز بفرستیم چیزی حدود 5 میلیارد هزینه شان در سال می‌شود. با 2 میلیارد بقیه چطور می‌توان کارهای دیگر انجام داد؟ حداقل 20 میلیارد بدهید تنیس جزو 3، 4 ورزش اول دنیا است و با بودجه 7 میلیاردی نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی ادامه داد: باید سرمربی تیم ملی هم تامین باشد که برای بازیکنان وقت بگذارد. اگر درآمد نداشته باشد، همین می‌شود که دو هفته اردو می‌گذاریم و به مسابقات می‌رویم. باید مربی صبح تا شب با بازیکنان باشد و به تمام رفتارهای او آگاهی داشته باشد. وقتی مربی فوتبال 30 میلیارد می‌گیرد، مربی تنیس هم باید یک میلیارد بگیرد. محمد بنا که یک مربی سرشناس است ماهی 15، 20 میلیون می‌گیرد. این فقط ظلم و نامردی است. 

سرمربی سابق تیم ملی تنیس در مورد اینکه قرارداد سرمربیان تنیس چقدر است، گفت: اصلا قراردادی وجود ندارد و همه دلی کار می‌کنند. خود من آخرین حقوقی که گرفتم سال 2019 ماهی 3.5 میلیون تومان بود. با این شرایط چطور انتظار دارید، تنیس پیشرفت کند؟ مربی با 3.5 میلیون تومان چطور می‌تواند این همه فشار در مسابقات را تحمل کند. این توهین است. وقتی بودجه بدهید آن وقت می‌توانید توقع گرفتن نتیجه داشته و رنکینگ خوب باشید. نصف هزینه های تنیس را وزارت ورزش بدهد و نصف دیگر را هم فدراسیون تامین کند. نباید اینطور باشد که وزارت 10 درصد را هم ندهد و آن وقت انتظار داشته باشد که 90 درصد را فدراسیون بیاورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول