اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

سرافرازی یک ملت در پرتو اعمال قدرت دانشجویان است

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل گفت: آنچه که یک ملت را سرافراز می‌کند این است که آن کشور بتواند قدرت انتخاب خود را در پرتو عقل عقلا که شما دانشجویان هستید، اعمال کند.

سرافرازی یک ملت در پرتو اعمال قدرت دانشجویان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان،  محمد جواد سلمانپور معاون  بورس و امور دانشجویان بین‌الملل در اختتامیه دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با توجه به سرودهای سه دانشجوی افغانستانی گفت‌: شعر ، اشک ، نجوا و فریاد در حقیقت زبان بیان حرف‌های بی نهایت دل هستند که امکان به زبان آوردن آن‌ها نیست. 

وی افزود: تراوش طبع لطیف  شاعران افغانستانی حرف‌های بی‌نهایت از ظلم و جورهایی است که در چند دهه متحمل شدند.

 سلمانپور اظهار کرد: بنده ابتدا از شما دوستان دو سوال دارم، یکی از این سوال‌ها این است که قرار است برای جهان اسلام چه کنید؟  سوال دوم این است که به نظر شما چرا کشور ایران ۴۲ سال است که این چنین با خون، شهادت، تحمل رنج های تحریم و تیغ تبلیغات دروغ و تحریف  هزینه می‌دهد؟ 

وی تصریح کرد: شما می‌دانید هزینه تولید فیلم و برنامه به چه میزان بالاست، اما مشاهده می‌کنید بیش از سیصد شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای ساخته شده که خطرناک‌تر از جنگ و ترور است و برای مردم مسلمان ایران، افغانستان و فارسی زبان به رایگان است و با آن ابزارهای رسانه ای هزینه فراوانی را تحمیل می کنند. آنان تجربه اندلس را دارند. 

سلمانپور اظهار کرد: اگر از بنده سوال کنند که فرق انسان و حیوان چیست؟ نخستین پاسخ بنده اعمال قدرت انتخاب است؛ چون حیوان انتخاب نمی¬کند. وقتی انتخاب وجه ممیز انسان و حیوان شد پای عقل و عقلا به میان می  آید و به همین دلیل ما در انتخاب تنها فضیلت را برمی گزینیم و رذیلت‌ها به وسیله غرایز، جوسازی، هیجانات تبلیغات سوء بر ما تحمیل می‌شوند.  

وی ادامه داد: آنان در تعریف تبلیغات موثر معتقدند: زمانی که فرد در معرض تبلیغ از میان گزینه‌های متعدد، بدون فکر و سوال در باره گزینه¬ها و حتی بدون دیدن سایر گزینه، مستقیم برود سراغ گزینه تبلیغ شده،  در این حالت تبلیغ موثر و مطلوب انجام شده است. آنان با تبلیغات موثر بر ما تحمیل می کنند.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل گفت: ما مدعی هستیم در قسمت زیادی از غرب تحمیل وجود دارد، زیرا با تحریک و دعوت به غرایز، جوسازی، تبلیغات موثر همه گزینه ها را علی رغم حضور ویترینی از جلو چشمان بیننده محو می کنند و فقط گزینه تبلیغ شده را می بیند و انتخاب فقط یک وهم و خیال است؛ اما اگر بخواهند انتخاب کنند عقل به میان می‌آید و عقل غریزه، هیجان و جو را پشت سر می گذارد و همه گزینه ها را بررسی می کند و حقیقتا انتخاب صورت می گیرد. آنان به دنبال تحمیل نرم خواسته های خود به ما هستند، به گونه¬ای که خیال کنیم انتخاب خودمان است. آنان برادرکشی و تفرقه را به نام دین و مذهب به برخی مسلمانان تحمیل کردند، و آنان متوهم هستند که این را انتخاب نمودند. آنان زندان غریزه و هیجانات و لذات وهمی را بر قسمتی از مسلمین تحمیل کردند، در حالی که این دسته از مسلمانان فکر می¬کنند زندگی در این زندان را انتخاب نمودند.  

 وی با بیان اینکه اگر انتخاب نکنید بر شما تحمیل خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که یک ملت را سرافراز می‌کند این است که آن کشور بتواند قدرت انتخاب خود را در پرتو عقل عقلا که شما دانشجویان هستید، اعمال کند. نکته مهمتر آنکه اعمال قدرت انتخاب آغاز تصمیم سازی و تاثیر گذاری بلر دیگران و سایر ملتها و کشورها است، کما اینکه از دست دادن قدرت انتخاب سر آغاز انفعال، تسلیم، تبعیت و راه دادن به کفار برای استیلا بر ذهن، روح، تن و وطن اسلامی است.

سلمانپور خاطرنشان کرد: ما باید کاری انجام دهیم تا قدرت انتخاب کشورهای اسلامی متبلور شود و همچنین امت اسلامی و جهان اسلام  در عرصه های بین المللی  تصمیم ساز بوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول