اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم تهیه نرم‌افزارهای هدفمند با تدابیر اسلامی برای مساجد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مسجد اصلی، مسجدی است که مبتنی بر هوای نفس، سوء استفاده و نظرات شیطانی نبوده و اساسش بر تقوای الهی باشد.

لزوم تهیه نرم‌افزارهای هدفمند با تدابیر اسلامی برای مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با اعضای شورای عالی مساجد استان اظهارداشت: فلسفه وجودی مسجد جایگاه ارتباط خلق با خالق براساس تدبیر و سیاست‌های خداپرستانه است.

وی با اشاره به اینکه سیاست خود نوعی تدبیر بوده و در واقع پیش‌بینی‌های لازم، تدبیر و تعبیه اموری که به خیر، صلاح و رشد و کمال انسان برسد و این جنس اصلی مسجد است، تصریح کرد: هر جنس اصلی، جنس بدلی هم دارد، و اصولاً افراد سطحی و کم خرد روی جنس‌های بدلی گول می‌خوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: مسجد اصلی، مسجدی بوده که مبتنی بر هوای نفس، سوء استفاده و نظرات شیطانی نبوده و اساسش بر تقوای الهی باشد.

عبادی با بیان اینکه آنچه که تعیین‌کننده مسجد اصلی بوده، نرم افزار آن است، یادآور شد: یک سری از مساجد برای انسان‌هایی که می‌خواهند پاک شده و برای تزکیه انسان براساس رشد و تجزیه بر ملاک تقوا و در واقع بالفعل رساندن انسان‌ها ساخته می‌شوند که این مساجد اصلی هستند.

وی افزود: اما مسجد بدلی، مسجدی بوده که برای جنگ با خداوند ساخته شده وحتی در زمان پیامبر و در مدینه این گونه مساجد ساخته شده و در طول دوران تاریخ نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه افرادی دین و سیاست از هم جدا بوده را تعقیب می‌کنند، اضافه کرد: اولین نشان نفاق این موضوع این بوده که این مسئله را یکطرفه القاء کرده و می‌گویند اهل دیانت در سیاست دخالتی نکنند ولی اهل سیاست مشکلی برای دخالت در دین ندارند.

عبادی با بیان اینکه مساجد وهابی را سیاست‌های غربی می‌سازند، بیان داشت: خود آنها به جهت تغییر دین تلاش دارند تا دین را به فع خود تحربف کنند که در اینجا اولین چهره نفاق خود را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: از دین چیزی می‌سازند که بخشی خرافات و بخشی به نفع منافقان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در شناخت مسجد غیر از جنبه‌های ظاهری، باید مسجد الی تقوا را با نرم افزار مشخص کرد، متذکر شد: مسجدهایی که تحت نظارت و با کیفیت بوده و در برنامه دینی که سیاست بخشی از دین بوده باید ساخته شوند و اگر در مساجد اصیل نرم افزارش طاغوتی باشد، بدترین استفاده‌های طاغوتی از آنها می‌شود

عبادی تصریح کرد: در حال حاضر مسجدالنبی، مسجد اقصی و بسیاری دیگر از مساجد مقدسه در دست کفر بوده و باید سیاستی صورت بگیرد که این اماکن مقدسه را از دست منافقان درآوریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی نبوده که با این صحنه‌های جانبی دشمن جا خالی کند، خاطرنشان کرد: امیداست در این فرصت تهیه نرم افزارهای هدفمند با طرح و تدبیر اسلامی، زمان بندی شده و با نظارت صورت گیرد و با پیشگیری از خلل و بهانه‌جویی مساجد بتوانند فرهنگ اسلامی را به تمام خانه‌ها ببرند ختا خانواده‌ها از آسیب‌های جامعه در امان بمانند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول