اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش 64 درصدی بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری‌شدگان جدید بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی، طی ۲ روز گذشته ۶۳.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش 64 درصدی بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کرونا وضعیت مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی را به رنگ های قرمز و نارنجی تغییر داده که این تغییر رنگ زنگ خطری برای رعایت بیشتر پروتکل ها محسوب می‌شود و وظیفه مردم در این برهه توجه بیشتر نسبت به تزریق واکسن است.

با وجود آنکه کرونا در شش موج قبلی حسابی به همه ما ثابت کرد که با هیچ کس شوخی ندارد اما مدتی است جامعه به چنان بی‌اعتنایی نسبت به این بیماری دچار شده که بیم تکرار وضعیت گذشته می‌رود.

محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایشی شدن روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری شدگان مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکید کرد: استفاده از ماسک و نیز دریافت به‌موقع دُز یادآور واکسن کرونا نیز قبل از حضور در این مراسم‌ بیش از هر زمان دیگری مورد تأکید است.

وی از افزایش 64 درصدی بستری بیماران کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی خبر داد و گفت: طی این مدت تعداد بستری‌شدگان جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی از ۹۶ مورد در ۲۹ مرداد ماه به ۲۱۳ مورد در ۳۰ مرداد رسیده است که از این تعداد روز گذشته ۱۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی را ۴۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۰۹ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۶ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

پهلوان اظهار کرد: همچنین هم اکنون ۱۰۸ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۸۹ نفر آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری و تحت درمان هستند.

وی شمار مراجعان روزانه بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا به مراکز درمانی را افزایشی خواند و تصریح کرد: روز گذشته  ۶۶۱ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستانها و پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

انتهای پیام/ 70085

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول