اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در ۳۱ استان پیش‌بینی شده است‌

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در ۳۱ استان پیش‌بینی شده است‌.

۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در ۳۱ استان پیش‌بینی شده است‌

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: 70 هزار میلیارد تومان بودجه برای ازدواج برای استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر هر کدام از مصوبات استانی امکان اجرایی شدن نداشته باشد، به مردم اعلام خواهیم کرد.

مرتضوی درباره نظارت بر اجرای مصوبات سفرهای استانی تاکید کرد: سامانه‌ای برای نظارت در نظر گرفته شده که دائم در حال نظارت است، علاوه بر آن نظارت میدانی هم داریم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: نامه‌هایی که در سفرهای استانی به دولت داده می‌شود با موضوعات مختلف است. یک تعداد مربوط به بحث ازدواج و مسکن بوده که به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده و مشکل آنها حل شده است و تعدادی هم درباره بحث اشتغال و دریافت تسهیلات است که به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های بسیج به دولت برای حل مشکلات مردم گفت: بسیج همواره در کنار مردم بوده و در بحث سیل و محرومیت‌زدایی کمک های بسیاری کرد که از بسیج قدردانی می‌کنیم.

مرتضوی یکی از کارهای شاخص دولت را راه‌اندازی شورای عالی جهاد در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: دبیر و اعضای آن مشخص شده و یا گروه‌های جهادی در حال کار هستند و نتایج آن مشخص خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به داشتن روابط حسنه با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: دولت در حال ارتباط با کشوهای همسایه است و ارتباط خوبی را هم با کشورهای مختلف داشته و نتایج آن توفیقاتی است که مشاهده می‌کنید و بخشی از منابع ما آزاد شده است.

وی تصریح کرد: اساس تفکر این دولت اعتلای انقلاب اسلامی و اتکا به مردم و حل مشکلات جامعه با همکاری مردم است. دولت توفیق‌های خوبی داشته است که نمونه‌ آن تولید واکسن و کنترل کرونا، مدیریت منابع، مدیریت حامل‌های انرژی، در حوزه دیپلماسی و توسعه ارتباطات در چارچوب عزت ایران اسلامی، مانع‌زدایی در کسب و کار و سفرهای استانی است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار درباره اجرای مصوبات سفرهای رییس جمهور به ۳۱ استان گفت: میانگین هر سفر حدود ۹ روز بود و رئیس‌جمهور به تمام استان سفر کرد و با تمام ظرفیت کارشناسی وارد میدان شد و برای اجرای سفرها برنامه‌ریزی‌های مختلف داشته است.

مرتضوی تاکید کرد: در حین سفرهای استانی، رئیس‌جمهور دستورهایی را صادر می‌کرد که مخاطب دستگاه‌های اجرایی بودند و معاونت اجرایی هم پیگیری اجرای آنها بود.

مرتضوی گفت: سیاستگذاری رئیس‌جمهور در رفع تنگناها و گره‌گشایی از طرح‌های عمرانی متوقف بود و در مجموع ۹۱۰ فقره توافقنامه در ۳۱ استان داشتیم.

وی افزود: مجموع طرح‌ها پنج هزار و ۳۰ طرح عمرانی بوده است. همچنین در سفرهای استانی موضوع مسکن روستایی و شهری هم‌ در دستور کار قرار گرفت.

وی درباره سفرهای استانی به  ۱۷ استان که سال گذشته انجام شد گفت: تمام اعتبارات این ۱۷ استان به طور کاملا تخصیص یافته است و تا اواخر شهریور هم یک تخصیص دیگری خواهیم داشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره با تفکیک وزارت صمت گفت: مجلس طرحی را در رابطه با انتزاع بازرگانی از وزارت صمت به تصویب رساند که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان‌ روبرو شد که تامین‌ منابع و بار مالی از جمله ایرادات بود اما دولت اعلام‌ کرد که با این طرح موافق و بر این باور است که این دو وزارت خانه از هم‌تفکیک شوند. حال دولت و مجلس در حال گفت‌وگو هستند و اگر طرح‌ مجلس ضمانت اجرا داشته باشد دولت به آن عمل می‌کند و اگر ضرورت داشته باشد که دولت لایحه بدهد این موضوع قابل بررسی است‌.

مرتضوی  درباره تعداد مصوبات استانی در حوزه آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی هزار و ۱۰۱ طرح را پیش بینی کردیم و بر اساس آن اعتبارات را تخصیص دادیم. اعتبارها نیز بر اساس پیشرفت پرداخت شده و مرتب نیز ادامه خواهد داشت. در حوزه آموزش و پرورش در ۳۱ استان طرح داشتیم و اولویت اول را به مدارس کانکسی و کپری است تا تمام این مدارس به مدارس مناسب و ایمن تبدیل شوند. در سایر طرح‌ها در حوزه ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی طرح‌های نیمه تمام را احیا کردیم و برای طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تأمین اعتبار صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور یکی از اقدامات شاخص دولت را راه‌اندازی شورای عالی جهاد در حوزه کشاورزی، روستاها، عشایر و سایر حوزه‌ها عنوان کرد و گفت که این شورا راه اندازی شد و با تمام توان با گروه‌های جهادی در حال کار هستند که نتایج اقدامات در آینده مشهود خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره اقدامات دولت برای گسترش روابط با جهان و همسایگان اظهار داشت: دولت به ارتباط تنگاتنگ با کشورهای دوست، همسایه و برادر معتقد است. ارتباطات بسیار مناسبی با کشورهای همسایه داشته و عضویت ایران در اجلاس شانگهای و ارتباط با سیر کشورها در دستور کار دولت قرار گرفته و توفیقات بسیار خوبی در عمل به دست آمده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور این را هم گفت که در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای این دولت و شخص رئیس جمهور ارتباطات وسیعی ایجاد کرد.

انتهای پیام/ ت 13

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول