اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته سوم لیگ برتر؛ استقلال- مس؛ از مُشت های گره کرده امیر تا وداع فرهاد/ افتتاح یک ورزشگاه در نبرد پرسپولیسی‌ها

رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات استقلال میزبان مس کرمان است.

هفته سوم لیگ برتر؛ استقلال- مس؛ از مُشت های گره کرده امیر تا وداع فرهاد/ افتتاح یک ورزشگاه در نبرد پرسپولیسی‌ها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته سوم لیگ برتر هم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود تا هواداران فرصت کافی برای تعقیب مسابقات را داشته باشند. البته احتمالا تماشاگران در این هفته در ورزشگاه‌ها حاضر خواهند شد، مهم‌ترین مساله در دو هفته ابتدایی لیگ، حواشی رخ داده در مسابقات است حواشی که حتی به حمل کنندگان برانکارد هم در دو مسابقه کشید! 

نگاهی به 4 مسابقه روز پنجشنبه می‌اندازیم؛

نفت مسجدسلیمان - پیکان

نفتی ها در لیگ برتر هنوز شکست نخورده اند و با یک برد خانگی و یک مساوی در تهران مقابل هوادار 4 امتیازی هستند و این هفته هم در خانه به دنبال دومین برد خود خواهند بود اما پیکان با یک برد و یک شکست سنگین مقابل مس کرمان 3 امتیازی است. مهم ترین مساله در مورد این مسابقه،  میزبانی مسجدسلیمان است که هفته گذشته باشگاه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواهان عذرخواهی رسمی تیم هایی شد که گفته بودند مسجد سلیمان امکانات لازم را ندارد. 

نفت مسجدسلیمان تاکنون تیم پیکان را در لیگ برتر نبرده است و دو مساوی بهترین نتایج نفتی‌ها ها بوده.  بازیکنان نفت می گویند فصل متفاوتی را برای تیم خود رقم خواهیم زد و اکنون هومن افاضلی هم به عنوان مدیرفنی قرار است به این تیم اضافه شود. در آنسوی میدان پیکانی ها هنوز در شوک سنگین باخت هفته قبل هستند. مجتبی حسینی سرمربی تیم بعد از بازی گفت اگر می توانستم 8 بازیکن تیم را تعویض می کردم و به هر حال این باخت برای بازیکنان ما که مغرور شده بودند لازم بود. حالا باید دید بعد از آن باخت چطور پیکانی‌ها به لیگ برمی‌گردند. 

نساجی - ملوان؛ افتتاحیه ورزشگاه وطنی با نبرد دو پرسپولیسی سابق

 تقابل دو تیم پرهوادار و قدیمی شمال کشور  یکی از جذاب ترین مسابقات هفته خواهد بود، نساجی چند سالی است که در لیگ برتر حضور دارد و فصل گذشته قهرمان جام حذفی هم شد. ملوان بعد از سال ها به سطح اول فوتبال کشور بازگشته و در جام حذفی هم سابقه قهرمانی دارد. در تاریخ نبردهای دو تیم از سال 1395 تا امروز،  ملوان 3 برد و نساجی دو برد ثبت شده جالب است که دیدارهای این دو تیم هیچ وقت مساوی نشده اند.

از سویی دیگر مدیران باشگاه نساجی وعده دادند که این هفته ورزشگاه خانگی آنها افتتاح خواهد شد که اگر این اتفاق رخ بدهد در آنصورت حضور تماشاگران جذابیت این رقابت ها را دو چندان خواهد کرد. ملوان در لیگ برتر هنوز امتیازی به دست نیاورده و دو شکست حاصل بازگشت شان به لیگ برتر بوده است. نساجی هم فقط یک تساوی مقابل مس رفسنجان داشته است.

این مسابقه تقابل دو پرسپولیسی سابق روی نیمکت ها هم خواهد بود. مازیار زارع و حمید مطهری که هر دو جز جوان ترین مربیان لیگ محسوب می شوند. مطهری البته اولین فصل سرمربیگری خود را در نساجی تجربه می کند ولی مازیار فصل گذشته با ملوان قهرمان لیگ یک هم شد. نساجی هفته گذشته به شدت به داور مسابقه با سپاهان معترض شد و مدیران باشگاه معتقد بودند که رشید مظاهری دروازه بان سپاهان باید اخراج می شد.

ذوب آهن - مس رفسنجان؛ به دنبال اولین برد

 دو تیم صنعتی فوتبال هنوز در لیگ برتر بیست و دوم بردی به دست نیاورده اند. ذوبی ها هفته گذشته در ثانیه های پایانی برد را با مساوی مقابل تراکتور عوض کردند و مس رفسنجان هم در دربی کرمان به تساوی رضایت داد در حالیکه امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر اعتراف کرد که حق تیمش یک امتیاز هم نبود و مس باید برنده می شد. دو تیم در لیگ برتر 4 بار باهم روبرو شده اند که حاصل آن سه برد برای مس و یک برد برای شاگردان مهدی تارتار بوده است.  مسابقه دو تیم هیچ وقت با مساوی تمام نشده و  فردا هم  ذوب و مس به دنبال اولین برد فصل خود هستند.

مس رفسنجان نسبت به اشتباه های داوری در دو دیدار گذشته خود معترض بود و مسئولان این تیم معتقدند اگر از داوری ضربه نمی خوردند آنها نیز 6 امتیازی بودند نه دو امتیازی. ذوب آهن هم در این مسابقه با حضور تماشاگرانش میزبان مس خواهد بود و می خواهد از میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد. 

استقلال - مس کرمان؛ دیدار خاطره انگیز با تیم تازه وارد

استقلال بعد از برد پرگل مقابل ملوان که البته حاشیه هایی هم برای ساپینتو سرمربی پرتغالی اش داشت حالا در ورزشگاه آزادی میزبان تیم تازه وارد مس کرمان است. این دیدار اولین مسابقه ای است که احتمالا تماشاگران استقلال درورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت.  مس کرمان هم هفته گذشته یک برد دور از انتظار مقابل پیکان به دست آورد. حالا مس کرمان به دنبال اثبات شایستگی های خود مقابل قهرمان فصل گذشته است به همین دلیل هم استقلال روز سختی خواهد داشت و به راحتی نمی تواند این تیم سختکوش را شکست بدهد.

در 5 تقابل دو تیم در لیگ برتر از سال 91 تا سال 96  دو برد استقلال و یک برد مس کرمان به دست آورده اند و دو مسابقه هم مساوی شده است. ساپینتو که مربی احساساتی‌ و پرهیجانی است قطعا با حضور هواداران پرشورتر! مربیگری خواهد کرد. آبی پوشان در هفته اول در ورزشگاه خالی از تماشاگر مقابل سپاهان شکست خوردند اما توقف مقابل تیم تازه وارد لیگ برتر نتیجه‌ای نیست که مطلوب هیچ یک از استقلالی‌ها باشد. 

استقلال و مس خاطرات زیادی دارند از مشت‌های گره کرده امیر قلعه نویی سرمربی وقت مس بعد از شکست استقلال گرفته تا خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال! حالا هم اولین دیدار ساپینتو پرتغالی با هواداران استقلال در آزادی. 

برنامه مسابقات هفته سوم لیگ برتر:

پنجشنبه سوم شهریورماه

نساجی مازندران – ملوان انزلی– ساعت 20- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
ذوب‌آهن اصفهان - مس رفسنجان– ساعت ۱۹ - ورزشگاه فولادشهر
نفت مسجدسلیمان – پیکان تهران– ساعت 20- ورزشگاه شهید بهنام محمدی
استقلال - مس کرمان– ساعت 19 - ورزشگاه آزادی تهران

جمعه چهارم شهریورماه

هوادارتهران – صنعت‌نفت آبادان– ساعت ۱۹ - ورزشگاه پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک - پرسپولیس – ساعت 19 - ورزشگاه امام‌خمینی اراک
فولاد خوزستان - تراکتورتبریز– ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
گل‌گهر سیرجان – سپاهان – ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول