اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سود موسسات کنکوری و به ضرر دانش آموزان است

کاربران سامانه فارس من در پویشی تاکید کردند که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سود موسسات کنکوری و به ضرر دانش آموزان است.

فارس من| مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سود موسسات کنکوری  و به ضرر دانش آموزان است

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من طی پویشی خواستار لغو مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

« نحوه برگزاری کنکوری ۱۴۰۲ به مناقشه جدی میان موافقان و مخالفان تبدیل شده و هر یک با جدیت بر نظر خود اصرار دارند اما در این میان استدلال‌های گروه منتقد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که تا زمان ایرادات این مصوبه برطرف نشود نمی‌توان انتظار داشت که قانون به‌ درستی اجرا و به عدالت نزدیک شده باشد.
کارشناسان و دلسوزان آموزش کشور ایرادات زیادی را بر مصوبه شورای محترم عالی انقلاب فرهنگی وارد دانسته و تا برطرف نشدن این ایرادات برگزاری کنکور، با مصوبه شورا را غیرممکن می‌دانند.
1.امتحانات نهایی «سال دوازدهم» قدرت تفکیک داوطلبان را ندارد.

۲. سوابق تحصیلی پایایی ندارند و در نظر گرفتن تأثیر «مستقیم» به هر اندازه برای این سوابق، ایرادات آماری و ریاضی لاینحل دارد.

۳. این مصوبه، عطف به ماسبق شده‌ است. در سال ۱۴۰۲ بخشی از داوطلبان سابقه تحصیلی ندارند و سابقه تحصیلی داوطلبان تغییررشته‌ای ناقص است.

۴. این مصوبه موجب عسر و حرج مردم خواهد شد. تهیه سوابق تحصیلی جدید یا تکمیل و یا ترمیم آن، فشار مالی سنگینی برای طبقه مستضعف کشور وارد می‌آورد.

۵. این مصوبه مایه تشدید فشار مالی بر خانواده‌هاست و افزایش گردش مالی سودجویان حوزه آموزش را تضمین می‌کند.

۶. این مصوبه موجب تشدید رقابت و اضطراب دو چندان در سال پایانی و افزایش شهریه مدارس غیردولتی و مؤسسات آموزشی خواهد شد.

7. این مصوبه واپس‌گرایانه است و باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان به دروس فرهنگ‌محور و نظری خواهد شد.

۸. بی اخلاقی و تقلّب برای داوطلبان ورود به رشته‌های پررقابت دانشگاهی امری ناگزیر خواهد شد.

۹. این مصوبه احساس شکاف طبقاتی را در نگاه مردم افزایش خواهد داد.

۱۰. بروز مشکلات قومی از عوارض این مصوبه خواهد بود.

۱۱. حذف تدریجی داوطلبان مناطق محروم در دانشگاه‌های دولتی از پیامدهای این مصوبه است.

از موارد مذکور مشخص می شود که این قانون باعث افزایش تبعیض و فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها می شود و همچنین شکاف فقیر و غنی را در کشور افزایش می‌دهد و با عدالت در تضاد است.

لذا دانش آموزان و کارشناسان و دلسوزان کشور درخواست دارند که کارشناسان آموزشی این مصوبه را بررسی و آن را حذف نمایند.»

خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با سردبیر این سوژه گفت‌وگو کرد، شهریار رشتیانی گفت‌: مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای من که مشاور کنکور هستم، مزایای زیادی دارد و از لحاظ مالی حداقل حقوق بنده سه برابر می‌شود به دلیل اینکه کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود.

* با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سود موسسات کنکور ۲ برابر می‌شود

وی افزود: سه ماه مانده به کنکور هزینه های مشاوره دو برابر می شود و دانش آموزان  بیشتر نیاز به مشاوره و برنامه ریزی  دارند برهمین اساس کار موسسات نسبت به قبل افزایش  می‌یابد.

سردبیر سوژه فارس من با بیان اینکه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرط معدل مهم است به همین دلیل  کتاب‌هایی با عنوان معدل نیز چاپ خواهد شد، گفت: قبلا اصطلاح شرط معدل برای دانش آموزان مهم نبود، تمام تمرکز آنها در تست زدن بود اما الان تمرکز را روی معدل می‌رود چرا که ۴۰ درصد کنکور به معدل اختصاص دارد.

وی افزود: یکی دیگر از معایب این مصوبه مشخص نبودن تکلیف دانش‌آموزان سال‌های قبل است، معدل آنها چگونه می‌تواند ترمیم شود؟ تکلیف افرادی که ریاضی می‌خوانند و مثلا می خواهند در کنکور تجربی شرکت کنند چه می‌شود؟ ضمن اینکه آزمون امتحان نهایی را هم نمی‌توانیم مدیریت کنیم.

رشتیانی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شکاف طبقاتی می‌شود، گفت: امسال شرط معدل چهل درصد است اما در سال های آینده این درصد به شصت درصد افزایش می‌یاد، افرادی که در مدارس غیردولتی یا ویژه تحصیل می‌کنند، می‌توانند در آزمون‌های نهایی با کسب معدل‌های بهتر و شانس بیشتری برای قبولی دارند.

وی با اشاره به برگزاری ۲ کنکور در سال بر اساس مصوبه جدید کنکور، گفت: برگزاری ۲ کنکور سبب آرامش بیشتر داوطلبان کنکور می‌شود چرا که  اگر در کنکور اول نتیجه دلخواه حاصل نشود، به کنکور بعدی امید دارند.

سردبیر سوژه فارس من با طرح سوالات متنوع تاکید کرد که این مصوبه نیازمند بازنگری جدی است و باید پس از حل مشکلات برای اجرایی کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول