اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طی دو سال آبرسانی به ۱۶۰ روستا تکمیل می‌شود/ ورود بسیج سازندگی در انتقال آب به شهر همدان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ورود این مجموعه در انتقال آب شهر همدان خبر داد و گفت: تا دو سال آینده نیز عملیات آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان به اتمام می‌رسد.

طی دو سال آبرسانی به ۱۶۰ روستا تکمیل می‌شود/ ورود بسیج سازندگی  در انتقال آب به شهر همدان

علی قراباغی مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بسیج سازندگی آبرسانی به روستاهای استان را بر عهده دارد، اظهار کرد: با کمبود منابع آبی در شهر همدان نیز سعی کردیم کمک‌کننده شرکت آبفا باشیم.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم نسبت به انتقال آب کشاورزان به خط لوله شهری، در تامین لوله و امکانات کمک کنیم گفت: در حال حاضر یک تانکر آبرسان سیار سپاه در اختیار شرکت آب قرار گرفته و پیگیر هستیم چند دستگاه نیز از استان‌های دیگر تهیه و در این راستا کمک کنیم.

 مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در حوزه روستایی چند ماه پیش عملیات آبرسانی به ۱۶۰ روستا آغاز شد و تقریبا عملیات اجرایی ۳۰ روستا پیش رفته است، عنوان کرد: این برنامه ۳۰ ماهه بوده و فعلا ۳۰ روستا در حال انجام است.

قراباغی با بیان اینکه تقریبا کار ۱۰ مخزن انجام شده که ۶ مخزن آب روستایی در کبودرآهنگ و در همدان، ملایر، نهاوند هر کدام یک مخزن بوده است، ادامه داد: ۱۳ چاه نیز حفاری شده که می‌توان به بیش از ۱۵۰ متر چاه مکانیکی جربانلو شهرستان رزن یا چاه‌های دستی تقریبا ۱۵ متر سراجوق در کبودراهنگ، ۶ روستا در تویسرکان و چند روستا در فامنین اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در انتقال شبکه آبرسانی تقریبا ۲۰ کیلومتر از مجتمع عظیم‌دره در کبودراهنگ انجام شده و هنوز کار ادامه دارد، افزود: باید تقریبا ۶۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در کبودرآهنگ انجام شود.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه ۳.۵ کیلومتر شبکه آبرسانی در فامنین انجام شده و در حال حاضر در مرحله لوله‌گذاری است، خاطرنشان کرد: توزیع ۱۰ کیلومتر دیگر از شبکه آبرسانی در فامنین در حال انجام بوده و چند روز آینده شبکه انتقال چند روستا در این شهرستان نیز انجام می‌شود.

قراباغی با اشاره به اینکه در ۳۰ روستا کار آبرسانی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم این تعداد در کمتر از دو سال به ۱۶۰ روستا برسد و زودتر از موعد کار به پایان برسد، خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه ۵۰۹ میلیارد تومان با فهرست سال ۱۴۰۰ است و طبق کارشناسی روز بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه را در برمی‌گیرد.

وی بیان کرد: طبق قرارداد وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اعتبار این پروژه ملی است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول