اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آغاز اعتصاب 8 روزه کارگران بزرگ ترین بندر کانتینری انگلیس

بیش از 1900 کارگر در بزرگ‌ترین بندر کانتینری انگلیس، قرار است امروز اعتصاب 8 روزه خود را آغاز کنند.

آغاز اعتصاب 8 روزه کارگران بزرگ ترین بندر کانتینری انگلیس

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، بیش از 1900 کارگر در بزرگ‌ترین بندر کانتینری انگلیس، قرار است امروز اعتصاب 8 روزه خود را آغاز کنند.

اتحادیه و شرکت‌های کشتیرانی هشدار داده‌اند که این اعتصاب‌ می‌تواند معاملات تجاری و زنجیره تامین را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

کارکنان «فلیکساستو» در سواحل شرقی انگلستان، به علت اختلاف بر سر دستمزدها تصمیم دارند اعتصاب کنند و جدیدترین گروه کارگرانی خواهند بود که در انگلیس اعتصاب‌ می‌کنند زیرا اتحادیه ‌ها برای اعضایی که با بحران هزینه‌‌های زندگی مواجه دست و پنجه نرم‌ می‌کنند، خواهان دستمزد بالاتر هستند.

بابی مورتن، مسئول بخش اسکله در اتحادیه Unite گفت: «اعتصاب، اختلال بزرگی ایجاد خواهد کرد و موج شوک عظیمی را در سراسر زنجیره تامین انگلستان به وجود خواهد آورد.»

«این شرکت از هر فرصتی برخوردار بوده که به اعضای ما یک پیشنهاد منصفانه بدهد، اما تصمیم گرفته است که این کار را انجام ندهد.»

«پورت هاچیسون»، اپراتور «فلیکساستو» روز جمعه، اعلام کرد، معتقد است، پیشنهاد آن برای افزایش 7 درصدی دستمزد و مبلغ یکجا 500 پوند (604 دلار) منصفانه است.

این اتحادیه اعلام کرد، اتحادیه کارگران بندر که نماینده حدود 500 کارمند در بخش‌های نظارتی، مهندسی و دفتری است، این معامله را پذیرفته است.

«Unite» که عمدتا نمایندگی کارگران بارانداز را دارد، می‌گوید، این پیشنهاد به میزان قابل توجهی کمتر از نرخ فعلی تورم فعلی است.

گروه کشتیرانی مرسک که یکی از بزرگ‌ترین شرکت کانتینری جهان است، هشدار داد که این اقدام تاثیر چشمگیری خواهد داشت و باعث تاخیرهای عملیاتی‌ می‌شود و این شرکت را مجبور‌ می‌کند تا تغییراتی در صف کشتی‌های خود ایجاد کند.

آماری که 17 آگوست منتشر شد نشان داد، نرخ تورم انگلیس در ماه جولای به 10.1 درصد رسیده که بیشترین میزان از سال 1982 است. برخی از اقتصاددان‌ها پیش بینی کردند که این نرخ در سه ماه نخست سال آینده به علت افزایش هزینه‌های انرژی، مواد غذایی به 15 درصد برسد.

فشارهای درآمدهای خانوار پیش از این منجر به اعتصاب هایی در بخش‌های ریلی و کارگران اتوبوس شده است که خواستار افزایش دستمزدشان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول