اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ناوگان حمل و نقل دانشگاه‌ها به جابه جایی زوار اربعین حسینی کمک‌ خواهند کرد

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به نزدیکی به ایام اربعین گفت: ناوگان حمل و نقل کشور برای حمل نقل همه زوار به مرز مشکل خواهد داشت و به همین علت قرار است از ناوگان حمل و نقل دانشگاه‌ها هم کمک گرفته شود.

ناوگان حمل و نقل دانشگاه‌ها به جابه جایی زوار اربعین حسینی کمک‌ خواهند کرد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم در جلسه ستاد پویش در مدار حبیب سازمان بسیج دانشجویی، با تشکر از فعالیت های دست اندرکاران این پویش گفت: گزارشی از فعالیت های ستاد اعلام شد که به نظر من مجموعه اقداماتی که شکل گرفته بسیار بیشتر از این که اعلام شده، بوده است و به توفیق خداوند، در ستاد همدلی خوبی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: کاری که ما در جریان آن هستیم  نیت خالصانه و اراده محکم برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی است، همین نیت های پاک باعث می‌شود که فعالیت خوبی داشته باشیم.

کلانتری درباره سیستم حمل نقل زوار اربعین به مرز ها گفت: سیستم و ناوگان حمل و نقل کشور برای حمل نقل همه زوار به مرز دچار مشکل خواهد بود و به همین علت ما از این سمت با هماهنگی که صورت گرفته با دانشگاه ها و مساعدت وزیر علوم به این نتیجه رسیدیم که از ناوگان دانشگاه ها هم کمک گرفته شود، البته به جز اتوبوس هایی که پلاک قرمز هستند و مجوز تردد بین شهری ندارند. ان شاء الله این مسئله به زوار به ویژه دانشجویان برای عزیمت به اربعین حسینی کمک خواهد کرد.

 

 

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه با اشاره به موکب های سیار دانشجویی گفت: اجماع در زمینه کمک به خدمت رسانی اربعین وجود دارد و این موضوع حائز اهمیت است که امور خیر پایدار هستند و شواهد متعدد نشان می‌دهد که وقتی موضوع اهل بیت (ع) وسط می‌آید از خودگذشتگی و انفاق و ایثار به وسط میاد.

کلانتری افزود: هر اتفاق که بر محور اهل بیت(ع) شکل گرفته تعهد اجتماعی و گستره عظیمی از افراد را به خود مشغول کردند. در فضای دانشجویی و دانشگاهی هم همین طور است، وقتی رویداد دینی محوریت فعالیت ها قرار می‌گیرد ما بهترین  اتفاقات را شاهد هستیم و این نشان دهنده برکت خاص کار برای امام حسین (ع) است.

وی با بیان رویدادهای متعدد دانشجویی افزود: برای مثال ۳۰۰ هزار دانشجو در رویداد نمایشگاه قرآن و عترت مشارکت دارد که این باعث شده است پر مخاطب ترین رویداد دانشجویی همین رویداد شود یا در راهیان نور همین طور اربعین هم همه طور است.

کلانتری ادامه داد: این نشان دهنده این است که  این اتفاقات باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات فرهنگی دانشگاه ها حل شود این رویداد اربعین در واقع روایدادی هست که دانشگاه را قرنطینه میکند و به نوعی برای فضای دانشجویی یک سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به فعالیت های تشکل های دانشجویی گفت: خداروشکر بسیار از گروه های دانشجویی به مدیران آمدند و بسیج هم میان دار خوبی بوده است که ان شاء الله قدم بزرگی برای سند دانشگاه اسلامی برداریم.

 

گفتنی است در پایان این جلسه با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم و رئیس سازمان بسیج دانشجویی از لوح پویش در مدار حبیب رو نمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول