اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

گزارش حسابرسی مناطق در شورای شهر/ از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا سرانجام بازار گل خاوران

شهردار منطقه 15 تهران از پرداخت مطالبات پیمانکاران منطقه ۱۵ تهران خبر داد و گفت: قرارداد تالار توسکا ۱۵ سال پیش منعقد شده و در خصوص عدم پرداخت اجاره بها طرح دعوی کردیم.

گزارش حسابرسی مناطق در شورای شهر/ از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا سرانجام بازار گل خاوران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، گزارشات حسابرسی مناطق ۹، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ شهردار ی تهران امروز در صحن شورای شهر تهران بررسی شد و اعضای شورای شهر نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.

محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران در جریان این حسابرسی‌ها از منطقه گفت: کارگروهی را در شهرداری تشکیل داده‌ایم و در حال اقدام نسبت به اصلاح حساب‌ها و شفافیت دفاتر هستیم و در این راستا دفاتر را به دفاتر اداره کل مالی منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد مشکلات منطقه احصا شده است، اظهار کرد: سرمایه زیادی در این محل قرار گرفته و ساخت و سازهای زیادی انجام شده است؛ همچنین سازه های تبلیغاتی و فروشگاه هایی در فرودگاه وجود دارد که عوارض پرداخت نمی کنند.

شهردار منطقه 9 بیان داشت: در زمینه ساخت و سازها مطالبات را حتما از فرودگاه دریافت خواهیم کرد. در خصوص پاساژ گلها نیز تلاش می شود که این مجموعه به شهرداری تهران بازگردد.

در ادامه گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۹ با ۱۶ رأی موافق تأیید و تصویب شد.

در ادامه جلسه سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ تهران در جریان حسابرسی از این منطقه گفت: موارد اعلام شده در گزارش حسابرسی به طور ویژه در کارگروه ها بررسی و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ واحد مسکونی از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران به منطقه ۱۵ در سال ۹۹ تحویل داده شده است، اظهار کرد: این ۴۰ ملک به پیمانکاران تحویل داده شده و ارزش ریالی آن به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان سود در دفاتر ثبت شده است.

صباغ با اشاره به پروژه مشارکتی بازار گل خاوران و باغ پرندگان خاور شهر یادآور شد: منطقه ۱۵ بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آورده داشته که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا کارسازی لازم انجام شود.

وی افزود: قرارداد تالار توسکا ۱۵ سال پیش منعقد شده و در خصوص عدم پرداخت اجاره بها در ماده ۳۸ طرح دعوی کردیم تا احقاق حق شهرداری انجام شود. در رابطه با پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع در خاور شهر، زمین و عوارض از شهرداری و ساخت کامل آن نیز با بنیاد تعاون بوده است.

شهردار منطقه ۱۵ همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه در ۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع برای ۱۱۶ واحد در سال ۸۶ تحویل داده شده و به صورت جزء به جزء به پیمانکاران طلبکار پرداخت شده است. همگی واحدها به قیمت کارشناسی واگذار و منجر به کاهش بدهی‌های شده و ۱۰ میلیارد تومان به عنوان سود در دفاتر ما به ثبت رسیده است.

صباغ با بیان اینکه تسویه مطالبات پیمانکاران تا پایان سال ۹۹ انجام شده است، گفت: ما تمام مطالبات را پرداخت کردیم و طلبکار عمده ای قبل از سال ۹۹ نداریم و تمام مطالبات باقی مانده مرتبط با امسال و سال ۱۴۰۰ است.

وی به مشکل پروژه مشارکتی نیکان از سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: با اقدامات حقوقی قوی، رأی قضایی برای تخلیه این پروژه مشارکتی اخذ شده که آورده بسیار خوبی برای شهرداری خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم بندهای گزارش حسابرسی منطقه را اصلاح کنیم.

گزارش حسابرسی این منطقه نیز با حداکثر آراء موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تأیید و تصویب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول