اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بصیرت ابزار مسلمان شیعه/ امنیت جهانی در گرو حیات طیبه ایمانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ابزار یک مسلمان شیعه، بصیرت او است و امنیت جهانی با حیات طیبه ایمانی ایجاد می‌شود.

بصیرت ابزار مسلمان شیعه/ امنیت جهانی در گرو حیات طیبه ایمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسا‌ن‌جنوبی صبح امروز در دیدار با موکب داران اربعین حسینی در بیرجند اظهار کرد: این مردم بعد از صدها سال که از کربلا می‌گذرد در صحنه ایستادند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم هستی حیات است، تصریح کرد: هنوز کسی قادر به ترجمه آن نیست و از رموز هستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: حیات ماهیت مشکک دارد یعنی مراتب دارد.

عبادی با بیان اینکه گیاهان در حد حیات گیاهی زنده هستند، یادآور شد: ما هم در حیات حیوانی زنده هستیم و در اینجا تمام نمی‌شود، حیات عقلانی که مبدأ و مقصد را مشخص می‌کند همچنین حیات علمی و حیات سیاسی داریم.

وی با بیان اینکه کلمه «حی» مخصوص خداوند است، افزود: پیامبر خدا شما را مرحله به مرحله بالا می‌برد و به مراتب حیات دست پیدا می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیامبران در دوران بعثت خود فرهنگ و حیات جدید می‌آورند، اضافه کرد: وقتی پیامبران می‌میمرند هم امت آن‌ها می‌میرد و هم مکتب آن‌ها می‌میرد.

عبادی با بیان اینکه پیغمبر(ص) اسلام که آمد، از عرب جاهلی لقمان، ابوذر غفاری، سلمان فارسی، مقداد و اویس ساخت، متذکر شد: پیغمبر(ص) که از دنیا رفت مکتب مُرد و مسلمانان حیات خود را از دست دادند و به دوران جاهلیت برگشتند و مسلمانان مُردند.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبراکرم(ص) شیعه زنده ماند، تصریح کرد: هم آن روز با قیام امام حسین(ع) و امروز با انتظار مهدی(عج) ثابت می‌کند شیعه زنده و این ایمان حیات‌بخش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مکتب پیامبراکرم(ص) مبدأ آغاز قانون اساسی انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این ایده همه پیغمبران و ایده انقلاب ما است و این ایده نمی‌تواند ظلم را تحمل کند.

عبادی با بیان اینکه مسلمان نباید ظلم کند و هر کس ظلم کند مسلمانی ندارد و حیات ایمانی ندارد، ادامه داد: از آن طرف مسلمان ظلم را هم نباید تحمل کند.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال مرگ هستند و ظلم می‌کنند، افزود: پیروان حسین(ع) ظلم را تحمل نمی‌کنند و انقلاب تنها مربوط به ایران نیست و در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقتی شوروی سقوط کرد آنکه پایداری کرد، انقلاب بود، ادامه داد: تفکر جامعه شیعه یک تفکر زنده است و آن‌هایی که در داخل ظلم می‌کند، بقایای اندیشه‌های خودفروخته دولت‌های گذشته هستند.

عبادی با بیان اینکه اربعین حسینی تنها مربوط به ایران و شیعه نیست، متذکر شد: آزادی‌خواهان دنیا زیادند و اربعین روزی است که از سراسر جهان مسلمان و غیرمسلمان آنچه کربلا و عراق ظرفیت دارند می‌آیند و بقیه در شهرهای خودشان اربعین را برگزار می‌کنند و پیام آن این است که معتقدند عدالت وراثت حسین(ع) است و زمینه‌سازی ظهور را موکب‌داران اربعین انجام می‌دهند.

وی گفت: ما این همه زیارت‌های معتبر داریم اما در روایات وقتی شیعه تعریف می‌شود به زیارت اربعین توجه ویژه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخی افراد بعد از صدها سال تاسوعا و عاشورا را نمی‌توانند بفهمند، تصریح کرد: ابزار یک مسلمان شیعه، بصیرت او است و کربلا نقطه جغرافیایی نبوده و عاشورا نقطه تاریخی نیست و کربلا فراگیر است.

عبادی با بیان اینکه شیعه فکر به روز دارد و اگر عدل پیاده نشود دنیا درست نمی‌شود، عنوان کرد: اگر فرزندان پیغمبر(ص) امنیت ندارند هیچ خانواده‌ای فرزندان آن‌ها امنیت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: باید ظلم و نفاق رخت بربندد تا تفکر پیامبر(ص) و حسین(ع) پیاده شود و راهی هم جز این نیست.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/4905/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول