اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حاشیه‌های اجلاس 36 مدیران آموزش و پرورش/ از خبر خوش رتبه‌بندی معلمان تا کمرنگ شدن کرونا!

سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، امروز بعد از چند سال وقفه که به صورت غیرحضوری برگزار شده بود، با شعار «آموزش‌ و پرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» در سالن اجلاس سران آغاز شد.

حاشیه‌های اجلاس 36 مدیران آموزش و پرورش/ از  خبر خوش رتبه‌بندی معلمان تا کمرنگ شدن کرونا!

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، امروز بعد از چند سال وقفه که به صورت غیرحضوری برگزار شده بود، با شعار «آموزش‌ و پرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» در سالن اجلاس سران آغاز شد.

- آغازگر اجلاس سی و ششم، با حضور رئیس‌جمهور بود؛ آیت‌الله رئیسی در این اجلاس آموزش و پرورش را مهم‌ترین نهاد فرهنگی کشور دانست و گفت: وزارت آموزش و پروش، متولی امر بسیار مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان و‌ جوانان این کشور است و آینده سیاست و اقتصاد جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

رئیس‌جمهور همچنین توسعه و پیشرفت کشور را در گروی توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش دانست و افزود: امر مهم تعلیم و تربیت به‌عنوان مهمترین ماموریت معلمان، کاری انبیایی است، وصف انبیاء، وصف معلمی و تربیتی است.

آیت‌الله رئیسی به موضوع مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: اساس کار، روحیه تربیت معلمان است و رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس دنبال و‌ پیگیری شد و در یک سالگی دولت عملیاتی شد. رتبه‌بندی معلمان حق معلمان است و امیدواریم معلمان هم به وظیفه خود عمل کرده و دولت هم باید حمایت‌های لازم را از معلمان انجام دهد.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: اجازه ندهید کسی که مانع تحول است در میدان حضور پیدا کند؛ باید در محضر خدا، مردم و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشید.

- رئیس‌جمهور در ابتدای ورود به سالن اجلاس سران، از نمایشگاه دستاوردهای یک ساله وزارت آموزش‌ و‌ پرورش که مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای سند تحول دولت مردمی انجام شده است، بازدید کرد.

در این بازدید، وزیر آموزش و پرورش با تشریح فعالیت های انجام شده در یک سال گذشته برخی از مهمترین این دستاوردها را بیان کرد و از حمایت رئیس جمهور برای قانون رتبه بندی معلمان، تصویب طرح تثبیت یادگیری در ستاد ملی کرونا و ... تشکر کرد.

در این نمایشگاه، آثار برگزیده چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا، «معلمان پرچمداران جهاد تبیین»، شرحی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات یک ساله انجام شده در وزارت آموزش‌ و‌ پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین با رویکرد جهاد تبیین، فعالیت‌های قرارگاه‌های جهادی وزارت آموزش و پرورش و... به نمایش گذاشته شده است.

- اما برنامه صبح اولین روز اجلاس، یک امضای تفاهم‌نامه هم داشت و تفاهم‌نامه‌ای میان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و وزارت آموزش و پرورش مبادله شد.

این تفاهم‌نامه‌ای به امضای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور رسید و از جمله اهداف آن، توسعه مشارکت‌های بین بخشی و گسترش عدالت اجتماعی میان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و وزارت آموزش و پرورش است.

- قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که برگزاری اجلاس سی و ششم با مجوز ستاد کرونا بوده است اما در اجرای اجلاس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ به نظر می‌رسد.

از ماسک نزدن برخی افراد گرفته تا سرو غذا و پذیرایی در شرایط شلوغ و صف های طولانی. 

- در نشست خبری اجلاس امسال، خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش که خبرنگار تخصصی این حوزه هستند، اجازه حضور در برخی برنامه‌ها و کارگروه‌های تخصصی را ندارند و از جریانات و چانه‌زنی‌های حوزه بی‌اطلاع.

- اجلاس آموزش و پرورش، مهمترین برنامه دستگاه تعلیم و تربیت در طول سال است که قبل از شروع سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود و برنامه‌های یکساله وزارتخانه با تمام مدیران مطرح و بررسی می‌شود. امیدواریم مشکلات مطرح شده هم در روزهای آتی مدیریت شود تا اهداف اجلاس تحت الشعاع قرار نگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول