اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معلمان و اساتید دست‌گیر انسان ها برای رسیدن به جایگاه انسان کامل باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: با همه این مشکلات معلمان و اساتید باید برای رسیدن انسان به جایگاه انسان کامل دست او را بگیرند و به راه راست بیاورند و این در حالی بوده که این موضوع بالاترین عبادت است.

معلمان و اساتید دست‌گیر انسان ها برای رسیدن به جایگاه انسان کامل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با مدرسان مدرسه امام حسین(ع) اظهارداشت: انسان موجود ناشناخته‌ای بوده و خلقت انسان یک خلقت نامتناهی است.

وی تصریح کرد: خداوند در عین کوچکی انسان تمام عالم را در وجودش خلاصه نموده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به تربیت انسان‌ها که مسؤلیت خطیری بوده اشاره داشت و گفت: این وظیفه بزرگی بوده که هر کسی نمی تواند به آن دست یابد.

عبادی با اشاره به اینکه انسان وقتی به دنیا می‌آید از این عالم چیزی نمی‌داند اما فراگیر است، یادآور شد: معلم و مربی کسانی هستند که انسان را آموزش و در کنار این امر مهم‌تری مانند پرورش انسان‌ها را برعهده دارند.

وی به انسان کامل اشاره داشت و افزود: انسان با توجه به اینکه دارای ایده و اراده بوده تربیتش با سایر موجودات متفاوت بوده چون هر چیز را نمی‌پذیرد بنابراین تربیت انسان بسیار کار دشواری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دشمن با هر ترفندی مانع پرورش انسان به سوی کمال بوده و به گفته خودش از همه گزینه‌ها برای مانع تراشی استفاده کرده و می‌کند.

عبادی بیان داشت: انگیزه تربیت صحیح در نیروهای ما وجود دارد ولی باز هم با مانع دشمن روبرو هستیم که این نیروها را از میان برداشته و باید به این موضوعات توجه شود.

وی ادامه داد: دشمن با انواع نفوذهایی که به صورت‌های مختلف از جمله از طریق فضای مجازی و بدآموزی‌های مختلف برای نسل‌ها داشته برای ضایع کردن وقت انسان‌ها از آن بهره برده که نباید نادیده گرفته که مهم ترین جبهه ما جبهه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: هر چند تحریم ها و تهاجمات اقتصادی ما را به گونه‌ای قرار دهد که اولویت را موضوعات اقتصادی بنگریم ولی اصل موضوعات فرهنگی بوده چون انسان موجودی فرهنگی بوده و انواع و اقسام مسائل به نوع فرهنگ برمی گردد.

عبادی با اشاره به ارزش بالای تربیت انسان‌ها و کار معلمان گفت: انسان پروراندن یک اصلی بوده که کار پیامبران است.

وی یادآور شد: مشکلات بسیاری جلوی مسیر تربیت انسان قرار دارد ولی با همه این مشکلات معلمان و اساتید باید برای رسیدن انسان به جایگاه انسان کامل دست او را بگیرند و به راه راست بیاورند و این در حالی بوده که این موضوع بالاترین عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اگر دشمن این همه مانع برای ما ایجاد نمی کرد، باید به صورت یکنواخت در سطح کشور آموزش و پرورش گسترده و ایده آلی می‌داشتیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول