اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایران در حال رایزنی با عراق و عمان برای آزاد شدن حاجی اصفهانی است

رئیس سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: آنچه که از وظایف سازمان حج و زیارت است اطلاع‌رسانی به وزارت امور خارجه است، این وزارت هم در اقدامی با دولت‌های عراق و عمان رایزنی کرده است که واسطه شوند و این حاجی آزاد شود.

ایران در حال رایزنی با عراق و عمان برای آزاد شدن حاجی اصفهانی است

علیرضا صادقی رئیس سازمان حج و زیارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت حاجی دستگیر شده در عربستان اظهار داشت: این زائر در ایام حج به دلیل گرفتن عکس دستگیر شده و دفتر امور سازمان حج و زیارت پیگیر امور وی است.‌

وی گفت: وزیر امور خارجه هم پیگیر ماجرا است که این حاجی هر چه سریع‌تر آزاد شود؛ بر همین اساس برای این حاجی پرونده تشکیل شده و فعلا در عربستان زندانی است.

صادقی افزود: آنچه که از وظایف سازمان حج و زیارت است، اطلاع‌رسانی به وزارت امور خارجه می‌باشد؛ وزارت خارجه هم در اقدامی با دولت‌های عراق و عمان رایزنی کرده است که واسطه شوند و این حاجی آزاد شود.

رئیس سازمان حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان هم پیگیر امور و آماده است تا اگر دستوری رسید سریعا در این زمینه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید از طریق حوزه دیپلماسی پیگیری و حل شود؛ در حج هم همیشه زمانی که کنسولگری ایران در جده و سفارت در ریاض فعال باشند این امور را پیگیری می‌کنند و اگر فعال نباشند یک گروه کنسولی همراه سازمان حج و زیارت به مراسم حج مشرف می‌شوند تا این گونه موارد را به صورت تخصصی پیگیری کنند، امسال هم باتوجه به تعطیلی کنسولگری، گروه کنسولی در حال اقدام هستند.

صادقی بیان کرد: دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت هم پابه پای گروه کنسولی موارد دیگری هم بوده که پیگیری کردند و آن افراد آزاد شدند؛ تنها همین یک نفر است که در عربستان بازداشت است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول