اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان سمنان، کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌ها را اولویت دستگاه قضایی اعلام کرد.

کاهش اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در جمع اعضای شورای قضایی استان سمنان اظهار کرد: در شورای قضایی استان سمنان در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری و عمل به دستورات رئیس قوه قضائیه در انجام مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی، انسجام و تعهد خوبی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: این دیدگاه در مجموع موجب عمل به سیاست‌های دستگاه قضایی کشور و تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌ایران خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار مهم بوده و این مطالبات ناظر بر دستگاه قضایی هم هست.

عبداللهی به یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب در بحث کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: کاهش اطاله دادرسی از مطالبات جدی رهبری از قوه قضائیه است و دستگاه قضایی استان با استفاده از تمامی ‌ظرفیت‌های مطلوبی که دارد، سعی و تلاش می‌کند تا این معضل مهم را رفع کند و خدمت‌رسانی به مردم آسان شود .

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق اصحاب دعوی در کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد: تضییع حقوق اصحاب پرونده از اسباب اطاله دادرسی است و بنا به سیره و روش اهل بیت (ع) که تاکید دارند اصحاب دعوی همگی دارای حقوق یکسان هستند، حتی متهم دارای این حقوق است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: باید تلاش شود تا ورود دعاوی به محاکم قضایی به حداقل برسد و کیفیت رسیدگی تحت تأثیر حجم امور محوله قرار نگیرد و این امر مهم با فرهنگ‌سازی صحیح بین مردم اتفاق می‌افتد .

عبداللهی بیان کرد: باید در ایام ماه محرم و صفر در مساجد و بقاع متبرکه در جمع مردم از فرهنگ صلح و سازش گفته شود و با تلاشی جهادی، آگاهی و دانش حقوقی در جامعه گسترش پیدا کند .

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان سعی کرده تا در حوزه فناوری اطلاعات به نحو پیشرفته و مطلوب، کار مردم را دنبال کند تا خدمت به شهروندان شریف استان تسهیل شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان حمایت می‌کند و اقدامات آن سازمان در استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول