اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان رتبه ۵ تامین منابع بودجه کشور اما بی‌بهره از ابر پروژه های ملّی و فراملّی

نماینده مردم شرق هرمزگان گفت: هر آنچه لازمه ی یک زندگی شرافتمندانه است خداوند در استان هرمزگان قرار داده است اما درکنار این همه نعمت متاسفانه در آمار نرخ بیکاری کشور صاحب رتبه هستیم و از انبوه پروژه‌های ملی و فراملی نصیبی نمی بریم.

هرمزگان رتبه ۵ تامین منابع بودجه کشور اما بی‌بهره از ابر پروژه های ملّی و فراملّی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس امروز در جلسه شورای اداری هرمزگان عنوان کرد: طبق آنچه که طی این سالها رصد شد، یکی از علل اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی استان این است که ظرفیت‌های استان هرمزگان برای مردم بومی استفاده نشده است.

وی بیان کرد: ابر پروژه‌های بزرگ زیادی را در استان شاهد هستیم اما بهره‌ آن برای مردم استان خیلی کم است و عمده‌ کارکرد پروژه‌هایی که در استان اجرا می شوند ملی و فراملی است و با اینکه در تامین منابع بودجه کشور نقش بسزایی داریم و پایین ترین رتبه‌ی کسب شده رتبه پنجم است با این حال متاسفانه مقدار خیلی کمی از آن به استان باز می‌گردد.

رئیسی ادامه داد: ظرفیت هایی مانند صید و صیادی و استعداد هایی نظیر آبزی پروری خوبی در استان داریم که اولا بخش عمده‌ی آن معطل مانده است و آن بخش استفاده شده نیز برای مردم استان کمترین بهره را دارد. گفته شده که مردم ما توان سرمایه گذاری ندارند مثلا واگذاری همین اراضی پرورش میگو که درخواست دارم بررسی شود چه میزان از این افراد بومی منطقه هستند؟

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با بیان این که حتی اگه مردم توان سرمایه گذاری ندارند، می‌توان قسمتی از اراضی را در اختیار مردم همان روستا قرار داد تا به صورت استیجاری در اختیار سرمایه گذار قرار بدهند، تأکید کرد: این یک مطالبه جدی است و باید برای آن فکری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: باید بررسی شود کجای کار سازمان شیلات و دستگاههای واگذارکننده مشکل دارد که طرح ها معطل مانده اند.

نماینده شرق استان هرمزگان افزود: در کل استان حدود 12 هزار و در شرق استان هرمزگان حدود 4 هزار صیاد غیر مجاز معطل مجوز هستند، با اینکه کار برداشت را انجام می دهند اما متاسفانه نمی توانند نیازهای خود را به طور قانونی برطرف کنند و چاره اندیشی در این زمینه یک مطالبه مهم از سوی مردم است.

حسین رئیسی با اشاره بر فصل برداشت خرما و میگو و مشکلات کشاورزان و صیادان، ادامه داد:کشاورزهای استان در این ماه ها که فصل برداشت محصولاتی نظیر خرما می باشد در هنگام برداشت محصول، قیمت ها به جایی می‌رسد که برداشت آن بیشتر مشمول خسارت است تا منعفت، و به جای اینکه کشاورز و صیاد راضی باشند نگران هزینه‌های دیگر هستند.

وی در پایان بیان داشت: سیل ۱۴۰۰ در شهرستان‌های میناب و رودان خسارت‌های زیادی در پی داشت. طبق گفته بنیاد مسکن در استان هرمزگان ۲ مرحله سیل را شاهد بودیم اما تنها در یک مرحله مصوبات تائید، اعتبارات ابلاغ و کار انجام شده است و اعتبارات سیل مرحله دوم هنوز معطل است و همچنان مردم بی سرپناه مانده‌اند که درخواست دارم هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل نیز اقدام شود.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول