اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

روابط اقتصادی ایران و پاکستان تقویت می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور هیات اقتصادی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

روابط اقتصادی ایران و پاکستان تقویت می‌شود

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار کرد: بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور هیات اقتصادی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

وی گفت: در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور موضوعات مهم اقتصادی شامل تقویت تجارت دوجانبه، بانکداری، گمرک، صنایع تولیدی و ضمانت نامه‌های صادراتی در نشست کمیته‌های تخصصی با حضور مقامات دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بهبود روابط اقتصادی ایران و پاکستان توافقنامه همکاری در خصوص دستیابی به ۴ میلیارد دلار تهاتر کالا ، برقراری تجارت بلند مدت و ایجاد تجارت آزاد میان دو کشور ایران و پاکستان منعقد شد.

حسین زهی در این خصوص ادامه داد: کریدور ITI از پروژه‌های بزرگ برنامه ریزی شده توسط سازمان همکاری اقتصادی است که در این نشست مشترک بر ضرورت از سرگیری فعالیت کریدور اسلام آباد - تهران- استانبول تاکید شد.

وی در خصوص سایر توافقات انجام گرفته در این نشست مشترک توضیحاتی ارائه کرد و افزود: امضای توافقنامه تیر الکترونیک، راه اندازی بازارچه های مرزی، تأسیس شرکت های صنعتی مشترک، افزایش پروازهای میان دو کشور و ساماندهی زائران اربعین از جمله توافقات مهم و قابل توجهی بود که در بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور مطرح شد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همکاری در بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، همکاری در ارتباطات، آموزش، گردشگری، امور قضایی ، بازرگانی و انرژی و دیگر موضوعات مرتبط زمینه تجاری و اقتصادی قوت می‌گیرد.

حسین زهی عنوان کرد: دیدارهای متعددی با وزرا، هیأت‌های تجاری و اقتصادی پاکستان انجام شد که با توافقات انجام گرفته در این نشست‌های مشترک روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان تقویت می‌شود.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران در اسلام آباد پاکستان برگزار شد و روز پنجشنبه به کار خود پایان داد، در این سفر سه روزه اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی و حسین مدرس خیابانی استاندارد سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/3139/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول