اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای ۲۸ مرداد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای ۲۸ مرداد است، گفت: محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏‌ها اعتماد و تکیه کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای ۲۸ مرداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علی رضا عبادی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند که در مسجد جامع المهدی(عج) اقامه شد، با اشاره به اینکه امروز سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ است اظهار داشت: محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏‌ها اعتماد و تکیه کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این واقعه نتیجه اعتماد به دشمنی بود که بزرگانی همچون آیت‌ الله کاشانی نسبت به آن هشدار داده بودند، افزود: در سال‌های اخیر نیز برخی کشورها از جمله مصر به آمریکا و غرب اعتماد کردند که در نتیجه این کشور در کودتا فرو رفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات آمریکائی‌ها، تصریح کرد: در مقابل این اقدامات، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیشرفته‌ترین قانون اساسی جهان بوده که توسط متخصصان فن و با دقت و صدق نوشته شده است.

وی افزود: برخی دولت‌ها روی کار آمدند و بی‌توجه به قانون اساسی از کنار آن رد شدند که نتیجه را هم دیدند اما اکنون به همه مسئولان یادآور می‌شویم به این قانون توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت قانون اساسی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از پیشرفته‌ترین قوانین اساسی جهان بوده که توسط متخصصان و کارشناسان و بر اساس دقت و صداقت نوشته شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با گلایه از اینکه برخی از دولت‌ها بی تفاوت از کنار برخی اصول قانون اساسی رد شدند، اظهار کرد: به همه مسئولان تأکید می‌شود که به قانون اساسی توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز دولت مردمی و انقلابی روی کار است و امیدواریم در همه امور کشور به قانون اساسی تکیه کند، بیان داشت: این هفته سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است؛ آزادگان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند لذا نباید به یک روز بسنده کرد بلکه باید در طول سال برنامه‌های گوناگون با این افراد تهیه شود و برای استفاده خانواده‌ها، جامعه و جوانان در دستور کار قرار گیرد.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه سرمایه معنوی انسان در غفلت از بین می رود اظهار داشت: اگر در مسائل دین و قرآن خود را از غفلت نجات دهیم و خدا را فراموش کنیم باخته‌ایم‌ اما اگر در انجام امور حکمت خدا را در نظر بگیریم موفق خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به پخش برنامه زندگی پس از زندگی از رسانه ملی گفت: این برنامه یک حالت جهانی پیدا کرده و یک بحث پژوهشی است.

عبادی با اشاره به آموزه‌های قرآن نیز گفت: اگر چه این آموزه‌ها در 1400 سال پیش نازل شده اما بسیاری از دانشمندان امروز با انجام آزمایشات و تحقیقات فراوان به این حقیقت پی می‌برند.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول