اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مسؤولین گیلان مانع بنگاه‌داری شوند و از کارآفرینی حمایت کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیران کل و مسؤولین استانی، تولید را افزایش، اقتصاد و معیشت را ارتقا و کارآفرینی و اشتغال را افزایش دهند، گفت: شرکت‌ها و کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های کاغذسازی را حمایت کنید تا اشتغال و تولید، افزایش یابد و مانع بنگاه‌داری شوید.

مسؤولین گیلان مانع بنگاه‌داری شوند و از کارآفرینی حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به روز بزرگداشت ابن سینا و پزشک اظهار کرد: انقلاب اسلامی، موتور پیشرانه کشور در عرصه‌های علمی و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی شد. 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ده‌ها طرح بزرگ سلول‌های بنیادین را در کارنامه دارد، گفت: درخشش در رشته‌های مهم پزشکی و جایگاه‌های مرجعیت برخی رشته‌های پزشکی در دنیا و ۱۰ها نمونه دیگر از پیشرفت علمی، محصول روحیه، حضور و احساس جمعی است که انقلاب اسلامی برای کشور به ارمغان آورد. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب در تولید علم صفر بوده اما امروز پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌های مختلف در ایران، عقب ماندگی‌های زیادی که از دوران پهلوی باقی مانده موجب شده تا پیشرفت‌های موجود به چشم نیاید و با سیاه‌نمایی رسانه‌ها این خدمات و پیشرفت‌ها دیده نمی‌شود. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه در پزشکی و خدمات درمانی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم، افزود: برخی‌ها با نادیده گرفتن پیشرفت‌های چشمگیر مشکلات را بزک کرده و نافی خدمات می‌شوند. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه باید از خود بپرسیم برای انقلاب چه کردیم نه اینکه انقلاب برای ما چه کرده است، بیان کرد: عملیاتی و توسعه نظام و بیمه سلامت در حوزه داروهای بیماران مضمن به این‌گونه که داروهای خاص را به خانه‌های آنان ببرند به شرط اجرایی شدن بسیار خوب است. 

وی با بیان اینکه بیماران برای درمان باید ساعت‌ها در مطب منتظر ویزیت بماند و این قابل توجیه نبوده و به ویژه برای بیماران حاد قابل قبول نیست، تصریح کرد: نظام پزشکی باید برای برون رفت از مشکلاتی چون شلوغی مطب‌ها و بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها، تلاش کرده واخلاق مداری در اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها سر لوحه قرار بگیرد، ماقدر دادن زحمات کادر درمان هستیم اما برای جبران برخی مشکلات، این مطالب مطرح شد. 

خطیب جمعه رشت با هشدار به فروش زمین‌های گیلان خطاب به مسؤولان گفت: مردم گاها بنا به مشکلات، زمین‌ها را در مسیر تغییر کاربری قرار داده تا بفروشند، زمین‌خواران هم در کمین هستن و مسؤولین باید این مشکلات را در نظر گرفته و مانع تغییر کاربری‌ها شوند. 

وی با بیان اینکه مدیران کل و مسؤولین استانی تولید را افزایش، اقتصاد و معیشت را ارتقا و کارآفرینی و اشتغال را افزایش دهند، افزود: شرکت‌ها و کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های کاغذسازی را حمایت کنید تا اشتغال و تولید، افزایش یابد و مانع بنگاه داری شوید و مسؤولین مشکلات را حل کنند چرا که برخی کارخانه‌ها همه ابزارهای تولید را آماده دارند و تنها منتظر یک حرکتند تا تولید آغاز شود. 

خطیب جمعه رشت با انتقاد از نامه‌نگاری‌های پی‌درپی برای عزل و نصب‌ها افزود: در برخی ادارات از داخل و خارج نامه نگاری می‌کنند تا فلان مدیر را بردارند و مدیران مدنظر را بگذارند و این‌ عدم ثبات مدیریت به ضرر استان و خود افرادی است که چنین اقداماتی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از آغاز انقلاب دشمن تمام عیار ایرانیان بودند و علی رغم شیطان صفتی کارهایی مانند جنگ هشت‌ساله و جنگ‌های نیابتی با هشت میلیارد دلار هزینه انجام داده که البته تیرشان به سنگ خورد، گفت: نشست‌های برجامی هدف آمریکاست، چین و روسیه و اوکراین را درگیر جنگ کردند و مذاکرات را به اقتصاد ایران ربط می‌دهند تا به اهداف شوم خود برسند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه برخی پیاده‌سواران داخلی غربی‌ها نیز امروز هم می‌گویند اگر مذاکرات سر نگیرد بعدها ما با بحران مواجه می‌شویم، افزود: دولت سیزدهم اقتصاد و معیشت کشور را به مذاکرات گره نزده و هیچ اتفاقی نمی‌افتد چرا که هیچ یک تلاش دشمن به ثمر نرسید و این نیز نخواهد افتاد. 

به گفته امام جمعه رشت، رسانه‌های دنیا نیز معیشت مردم را به برجام گره می‌زنند و با این دروغ‌های شاخدار آمریکایی‌ها، می‌خواهند گفتمان‌سازی کنند که به آن‌ها می‌گوییم باید خفه شوند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول