اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۱۴۷ موکب اصفهانی آماده خدمت‌ٰرسانی به زائران اربعین هستند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه پس از استان‌های تهران و خوزستان، اصفهان با ۱۴۷ موکب، بیش‌ترین تعداد موکب را برای خدمت‌رسانی به زائران دارد، گفت: ۸۲ موکب در کربلا، ۳۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا، ۱۶ موکب در نقاط صفر مرزی و تعدادی محدود در سامرا و کاظمین مستقر خواهند بود.

۱۴۷ موکب اصفهانی آماده خدمت‌ٰرسانی به زائران اربعین هستند

جعفر عسگری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، با بیان اینکه اربعین اقدامی جهانی، بسترساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) و تمرینی برای ظهور است، اظهار داشت: اگر پژوهشگران ارزش، جایگاه و شأن اربعین را در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد بررسی قرار دهند و معرفت‌افزایی اتفاق بیفتد، این ارزش و جایگاه بر همگان روشن و طبق شأن آن برنامه‌ریزی خواهد شد اما اگر از دستاوردهای آن برای بشریت و شیعه غفلت شود و به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نشود موجب نارسایی‌هایی خواهد شد. 

وی پیرامون شعار محوری اربعین امسال خاطرنشان کرد: شعار محوری اربعین امسال که با کشور عراق نیز هماهنگ شده است «انا من حسین(ع)» است. 

عسگری با بیان اینکه کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با محوریت ستاد توسعه و بازسازی، کار خود را از چند ماه قبل آغاز کرده و موکب‌‌داران خود و امکانات‌شان را آماده کرده‌اند تا عازم شوند، عنوان کرد: پس از استان‌های تهران و خوزستان، استان اصفهان با ۱۴۷ موکب، بیش‌ترین تعداد موکب را برای خدمت‌رسانی به زائران دارد. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان پیرامون جزئیات استقرار موکب‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۸۲ موکب در کربلا، ۳۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا، ۱۶ موکب در نقاط صفر مرزی و تعدادی محدود در سامرا و کاظمین مستقر خواهند بود. 

وی با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲٠ هزار زائر برای عزیمت به کربلا از مرز میرجاوه عبور کردند، گفت: در این راستا موکب این مرز حائز اهمیت است و امسال شاهد افزایش زائران خواهیم بود. 

عسگری با تأکید بر اینکه خدمات موکب‌ها متنوع است اما بیش‌تر تمرکز بر اسکان و تغذیه است، بیان داشت: لازمه گرمای هوای عراق توجه به مسائل بهداشتی در تهیه و مصرف غذا است و نیاز است این مورد مدنظر موکب‌داران و زائران باشد. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ادامه داد: خدمات مختلف در زمینه‌های شستن لباس، پتو، تامین یخ و آب سرد و دیگر موارد پیش‌بینی شده است، همچنین برای هر موکب رابط بهداشتی، فرهنگی و رسانه‌ای پیش‌بینی شده که آموزش‌های لازم را توسط کمیته‌های ستاد می‌بینند و با همت این افراد شاهد فعالیت‌های جدی خواهیم بود. 

وی با یادآوری اینکه در بخش رسانه و مستندسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: پویشی به نام «هر زائر یک خبرنگار» پیش‌بینی شده است؛ همچنین تیم‌های حرفه‌ای مستندسازی اعلام آمادگی کرده‌ و در حال سازماندهی هستند. 

عسگری با بیان اینکه از سمت کمیته‌های مختلف، برخی تذکرات به زائران و موکب‌داران داده خواهد شد، عنوان داشت: ستاد اربعین استان با محوریت استاندار و معاون سیاسی استانداری با ۱۷ کمیته کار خود را بهتر از سنوات قبل پیش می‌برند و امیدواریم رفاه حال زائران را بیش از گذشته فراهم کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه حرکت اربعین چه در بعد موکب‌داران و چه در بعد خدمه کاملاً مردمی است، تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های دولتی در داخل کشور پشتیبانی است و به این صورت نیست که از بودجه دولتی استفاده شود بلکه نذورات و کمک‌های مردمی به کمک موکب‌ها می‌آید و در این راستا شماره حسابی اعلام شده تا مردم نذورات خود را به این شماره واریز کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول