اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رتبه‌بندی معلمان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجلس شورای اسلامی است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هر ساله مسایل مربوط به آموزش و پرورش را بر اساس اولویت پیگیری می کند، اجرای رتبه بندی معلمان را یکی برنامه‌های مهم این کمیسیون عنوان کرد.

رتبه‌بندی معلمان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجلس شورای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  شیوا قاسمی‌پور، امروز در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون در استان کردستان، گفت: هدف از حضور اعضای کمیسیون در کردستان رصد مسائل و چالش های آموزش و پرورش استان و پیگیری و حل این مشکلات است .

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی پرداخت و با بیان اینکه این کمیسیون هر سال یک برنامه اولویت‌دار دارد؛ گفت: برای اولین بار بود که در مجلس یازدهم کمیسیون‌ها به صورت تخصصی کار خود را شروع کرد. 

 قاسمی‌پور ادامه داد: خوشبختانه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یا جزو آموزش عالی و یا آموزش و پرورش هستند و این یک فرصت مناسب است که بر اساس تخصص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح و پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هر سال به دنبال یک برنامه مشخص هستند؛ گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم که برنامه‌های مورد نظر خود را اجرایی و به نتیجه برسانیم. 

نماینده مردم شهرستان.های مریوان و سروآباد در مجلس اجرای طرح رتبه بندی معلمان را یکی از برنامه‌های مهم قابل اجرای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید دانش بنیان را یکی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون در سال دوم فعالیت عنوان کرد و گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان شاهکار این کمیسیون بود که بتواند در موضوع ثروت آفرینی و کسب و کار رشد مراکز خلاق و فناور کمک کند. 

وی مهارت آموزی و حرفه آموزی را از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانش آموز پس از فارغ‌التحصیل شدن و اخذ مدرک چندان مهارت و حرفه‌ای را نیاموخته است و باید در مدارس هر دانش آموز بتواند یک حرفه و مهارتی را پس از اتمام دوران تحصیل خود بیاموزد. 

 وی کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کرده و در دستور کار قرار دارد و در هفته‌های آینده این طرح هم مورد بحث قرار خواهد گرفت و نیرویی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید نیرویی زبده و کارآزموده باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول