اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیشنهاد قرقیزستان برای ایجاد مرکز مبارزه با جرائم بین‌المللی در بیشکک

وزیر کشور قرقیزستان پیشنهاد ایجاد مرکز مبارزه با جرائم سازمان‌یافته بین المللی در بیشکک را مطرح کرد.

پیشنهاد قرقیزستان برای ایجاد مرکز مبارزه با جرائم بین‌المللی در بیشکک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «اولان نیازبیکوف» وزیر کشور قرقیزستان  گفت: با توجه به واقعیت‌های کنونی می‌توان با اطمینان گفت که سازمان همکاری شانگهای از یک ساختار منطقه‌ای به یک جامعه معتبر بین المللی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به ویژه، برای سازمان‌های مجری قانون، سازمان همکاری شانگهای زمینه مناسبی برای تقویت روابط موجود و همکاری نزدیک‌تر در جنبه‌های حیاتی ایجاد می‌کند.

نیازبیکوف تاکید کرد: حوزه‌های اولویت دار بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، جدایی طلبی، قاچاق مواد مخدر، جنایات فراملی و قاچاق انسان است که تهدیدی فوری و جدی برای کل جهان است. 

وزیر کشور قرقیزستان افزود: امروز پیامدهای یک وضعیت ناپایدار در برخی از کشورهای جهان تهدیدی بالقوه در بی ثبات کردن جامعه و فعال کردن نیروهای رادیکال است. حفظ ثبات کشور و وحدت جامعه وظیفه اصلی هر کشور است.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد که حفظ امنیت به تلاش مشترک همه طرف‌های ذینفع در مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی، تروریسم، قاچاق مواد مخدر، جرائم سایبری و قاچاق انسان بستگی دارد. اولویت تعامل و تبادل اطلاعات در حل جرائم سازمان یافته با آژانس‌های اجرای قانون کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است.

نیازبیکوف  به عنوان یکی از سازوکارهای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، پیشنهاد ایجاد مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته بین المللی در شهر بیشکک را داد.

وی تاکید کرد این مرکز هم برای قرقیزستان و هم برای منطقه ضروری است.

مقام قرقیز در پایان سخنان خود به شرکت کنندگان در جلسه اطمینان داد که وزارت کشور قرقیزستان برای توسعه بیشتر و همه جانبه تعاملات بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در همه زمینه‌ها آمادگی دارد.

انتهای یپام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول