اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کار ارزشمند پزشک پلیس درنجات جان بانوی سالخورده

پزشک پلیس بیمارستان ناجا در شیراز، با احیا و انجام به موقع اقدامات پزشکی برای مادر ۶۰ ساله، زندگی دوباره‌ای به وی بخشید.

کار ارزشمند پزشک پلیس درنجات جان بانوی سالخورده

محمد رسول فدایی پزشک وظیفه بیمارستان ناجا در شهرستان شیراز، که ناجی مادری ۶۰ ساله شد، در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: سرباز ولایت و عضو کوچکی از جامعه پزشکی هستم که کار بسیار کوچکی در مقایسه با جانفشانی شهدای بزرگ به ویژه شهدای گمنام و شهدای مدافع سلامت انجام دادم

وی با اشاره به شرح این رویداد افزود: مرخصی گرفته بودم که برای خرید به بازار بروم که ناگهان با صدای خانمی مواجه شدم که فریاد میزد: کمک، مادرم از را دست دادم.

این پزشک پلیس با بیان این که بلافاصله به سمت او رفتم و با راهنمایی او مسیر منزلشان را در پیش گرفتیم، ادامه داد: وارد منزل که شدم با یک مادر حدود ۶۰ ساله مواجه شدم که بدون هیچ علائم حیاتی بر زمین افتاده و نفس نمی کشید.

 

فدایی اضافه کرد: پس از تماس با عوامل اورژانس، بلافاصله با ماساژ و تنفس مصنوعی عملیات احیا را شروع کردم و دختر نیز با گریه و زاری می گفت که مادرش سابقه فشار خون و دیابت دارد.

وی بیان داشت: حدود ۲۰ دقیقه عملیات احیا طول کشید، از شدت گرمای هوا به نفس نفس افتاده بودم و دیگر امیدی به بازگشتش نداشتم که در یک لحظه خوشبختانه ضربان قلبش بازگشت.

این پزشک وظیفه بیمارستان ناجا گفت: خوشبختانه علائم حیاتی در او پدیدار شد و با رسیدن عوامل اورژانس در صحنه، عملیات تکمیلی برای این مادر صورت گرفت و جهت ادامه درمان به مراکز درمانی انتقال داده شد.

فدایی اظهار داشت: در مرحله اول یک وظیفه انسانی و شرعی بود که توانستم انجام دهم و در مرحله بعد، وقتی بالای سر مریض رسیدم، احساس کردم که خداوند مرا در این موقعیت قرار داده تا امتحانم کند و خوشحالم که از این امتحان الهی سربلند و پیروز بیرون آمدم.

وی تصریح کرد: در این خصوص شک ندارم هر یک از همکاران و کادر درمانی که بودند با شناختی که از روحیه این کادر سپیدپوش دارم، وظیفه خود را که همان نجات جان انسان بوده انجام می‌دادند. 

آموزش کمک‌های اولیه بسیار مهم و ضروری است و انتظار می‌رود همه شهروندان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند تا بتوانند نجات بخش جان انسان‌ها باشند. فرهنگ ایثار و وظیفه شناسی با تشویق مدیران ارشد می تواند به عنوان فرهنگی غنی، نهادینه شود. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول