اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سایه شوم خشکسالی بر سر کرمانشاه/ نفس «سراب نیلوفر» هم به‌شماره افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: با توجه به بحث خشکسالی و برداشت‌های بی‌رویه آب، شاهد نفس‌های آخر سراب نیلوفر هم هستیم.

سایه شوم خشکسالی بر سر کرمانشاه/ نفس «سراب نیلوفر» هم به‌شماره افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدحسین فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خشکسالی و کاهش نزولات جوی حدود ۸۰ درصد سراب‌ها، سرچشمه‌های اصلی کل استان حتی تالاب هشیلان را تحت تأثیر قرار داده؛ یا بسیار کم‌آب شده و یا کاملا خشک شده‌اند.

وی ادامه داد: ممنوعیت کشت‌های آب‌بر و معرفی کشت‌های جایگزین از سوی سازمان جهاد کشاورزی، محدودیت برداشت از چاه‌های غیرمجاز و همچنین پلمب چاه‌های غیرمجاز تا شعاع پنج کیلومتری تالاب‌ها و سراب‌های اصلی، تنها راهکار حال حاضر با توجه به شرایط موجود است.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در جلسات پیشگیری از جرم در دادگستری پیگیر به نتیجه رسیدن مواد مذکور هستیم تا شاید در سال‌های آتی بتوانیم از خشکیدگی تالاب‌ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: تا زمانی که وارد ترسالی شویم ما درگیر مشکلات خشکسالی هستیم، بنابراین باید مدیریت آب‌ها را تا ورود به ترسالی داشته باشیم.

فلاحتی اشاره‌ای به خشکیده شدن سراب نیلوفر داشت و گفت: شاهد نفس‌های آخر سراب نیلوفر هستیم که قرار است از طریق یکی از چاه‌های کنار این سراب آب را به سراب نیلوفر انتقال دهیم و همچنان از طریق تانکرهای سیار هم به تالاب هشیلان آبرسانی می‌شود تا جانوران آبزی این تالاب را تا فصل بارش از تلف شدن نجات دهیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول