اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نقشه راه مازندران در بخش کشاورزی تدوین می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در نخستین فرصت در کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست نقشه راه استان مازندران در بخش کشاورزی را ترسیم و تدوین خواهیم کرد.

نقشه راه مازندران در بخش کشاورزی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس و چند تن از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در سفر به مازندران از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و منابع آب این استان بازدید کردند.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از رودخانه‌های بالادست آبریز سد شهید رجایی ساری گفت: مشکل اساسی در مازندران بحث منابع آب است که به بحران رسیده است و برای رفع این چالش باید نقشه راه درستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نخستین فرصت در کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست نقشه راه استان مازندران در بخش کشاورزی را ترسیم و تدوین خواهیم کرد تا اشتغال و تولید افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه شود.

عسکری اظهار کرد: برای کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌ها باید اطلاعات جامعی جمع‌آوری شود و بر این اساس باید بتوان در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بحث سدسازی و طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری را در مازندران در دستور کار قرار دهیم.  

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مازندران در تولید محصولات کشاورزی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و اگر بخش کشاورزی استان آسیب پیدا کند به طور حتم گردشگری هم دچار آسیب خواهد شد و به همین دلیل اولویت نخست ما در مازندران اجرایی کردن طرح‌هایی است که می‌تواند در بخش کشاورزی کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشاورزی کشور خشکسالی، کمبود آب و موضوع انتقال آب بین حوزه‌ای است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دلیل نفوذهای سیاسی، بعضا تصمیماتی گرفته شد که عقلایی و منطقی نبوده است.

عسکری افزود: اگر مدیریت آب در شرب، صنعت و کشاورزی نداشته باشیم، بحران و آسیب جدی به کشور وارد می شود و مجلس اجازه نمی‌دهد در بخش انتقال آب بین حوزه‌ای نفوذ سیاسی مطرح شود. 

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول