اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ضربه سنگین کمبود کارگر به کشاورزان انگلیسی

اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس اعلام کرد که کمبود کارگر باعث شده تا در نیمه نخست امسال 75 میلیون دلار از محصولات کشاورزی این کشور از بین برود.

ضربه سنگین کمبود کارگر به کشاورزان انگلیسی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس، نبود نیروی کار کافی باعث شده تا در نیمه نخست امسال برابر با 60 میلیون پوند معادل 75 میلیون دلار از محصولات کشاورزی این کشور نابود شود.

این موسسه می‌گوید: به خاطر نبود نیروی کار کافی برای برداشت تولیدات باغات میوه و صیفی‌جات بدون برداشت مانده و خراب شده‌اند. کشاورزان انگلیسی خواستار اجرای برنامه جذب کارگر فصلی از سوی دولت و حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه شده‌اند.

بر اساس گزارش اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس، صنعت کشاورزی این کشور غالبا در جذب کارگر با مشکل مواجه است؛ چراکه هم فرصت‌های شغلی در آن فصلی بوده و هم ساعت کاری زیاد و حقوق کمی دارد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم جذب کارگر برای کشاورزان انگلیسی را پیچیده‌تر کرده است.

انگلیس هم اکنون خشک‌ترین ماه جولای در 87 سال گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌کند و همین امر شرایط پیچیده‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کشت محصول در زمین‌های کشاوزری این کشور ایجاد کرده است.

کشاورزان انگلیسی پیش‌بینی می‌کنند، برای سال آینده 4.4 درصد تولید کمتری داشته باشد. ارزش کل تولید میوه و صیفی‌جات انگلیس در سال 2020، 3.25 میلیارد دلار بوده است. از دست رفتن محصولات به خاطر نبود کارگر برای برداشت، چشم‌انداز بروز قفسه‌های خالی بیشتر در فروشگاه‌های انگلیس همزمان با بالا رفتن هزینه‌های زندگی برای مردم این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کرده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول