اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آزادگان درس اراده‌ را در کلاس های عملی آموخته‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: انسان باید در طول زندگی خود اینگونه باشد که وقتی به جایگاهی رسید به آنچه که حقش نبوده دست درازی نکند و آزادگان درس اراده‌ها را در کلاس عملی آموخته‌اند.

آزادگان درس اراده‌ را در کلاس های عملی آموخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با جمعی از آزادگان شهر بیرجند اظهارداشت: واژه‌ها معانی خودش را دارند اما واژه آزادی در دو بخش متفاوت معنی می‌دهد و هر دو هم می‌تواند درست باشد.

وی تصریح کرد: یکی از معانی آزادی خلاصی انسان از قید و بند بوده اما از جایی که انسان خلقتاً مرکب بوده یعنی هم نوعی حیوان بوده اما دارای روح ناطق، عقل، بصیرت و فطرت مربوط به عالم معنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: در جایی که آزادی را در معنای رهایی از زاویه حیوانی معنی می‌کنیم یعنی انسان از پیروی غرایض مانند مابقی حیوانات هیچ قید و بندی ندارد.

عبادی با بیان اینکه از سوی دیگر انسان سیر الی الله و فضای معنوی دارد، یادآور شد: آیه انا الله و انا الیه راجعون نشان دهنده این سیر و حرکت بوده که این حرکت موانعی همچون نفس، مظاهر فریبنده دنیا، اعتیادها، شهرت طلبی، پول طلبی و تهدیدها داشته بنابراین در معنی دیگر کسی که خود را در جنگ اراده‌ها از این موانع خلاص کند، آزاده است.

وی با اشاره به اینکه اسیر کسی بوده که اسیر شهوت، شهرت، تهدید و دنیا است، بیان داشت: مقصود به ذات در خلقت انسان، انسانیت او بوده و حیوان ابزاری برای اوست زیرا برای انسان شایسته نیست که آزادی را آزای از غرایض بداند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: به همین دلیل بوده که بزرگترین آزاده کسی بوده که شدیدترین فشارهای شکنجه را تحمل کرده است.

وی قدرت انسانی را در اراده دانست و افزود: چه بسیار اسرایی بوده که در عین فشارهای زیاد شکنجه باز هم مایه صبر و اراده بقیه اسرا بوده‌اند.

عبادی با بیان اینکه رشته‌هایی که انسان را حرکت می‌دهد همه زنجیر مادی نبوده بلکه کشش‌های نامرئی که رشته‌ها اراده و مردانگی را پاره کرده و به انسان حرکت می‌دهد، اضافه کرد: رشته‌های اراده آزادگان پاره نشده و پای بند عقاید خود بوده‌اند.

وی ادامه داد: انسان باید در طول زندگی خود اینگونه باشد که وقتی به جایگاهی رسید به آنچه که حقش نبوده دست درازی نکند و آزادگان این درس اراده‌ها را در کلاس عملی آموخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی آزادگان را اسناد ارزشمند این انقلاب الهی دانست و خاطرنشان کرد: آزادگان حافظ امانت خداوند هستند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول