اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

راه‌اندازی کارخانه یخ برای زائران اربعین در موکب ایرانی+عکس

امسال با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی، در موکب فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها کارخانه یخ با ظرفیت تولید روزانه 1000 قالب یخ 25 کیلویی راه‌اندازی می‌شود و این یخ‌ها در اختیار موکب‌های اطراف نیز قرار خواهد گرفت.

راه‌اندازی کارخانه یخ برای زائران اربعین در موکب ایرانی+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه امسال اربعین در فصل گرماست و مسؤولان نیز نسبت به گرمازدگی هشدار داده‌اند، برخی از خیران برای تأمین آب سرد و یخ در مسیر زائران اربعین آستین بالا زدند.

 

آماده‌سازی برای راه‌اندازی کارخانه یخ در عمود ۲۰۲ مسیر نجف ـ کربلا

بر همین اساس، یکی از خیران برای زائران اربعین اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولید یخ کرده است تا نیاز زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در اوایل این مسیر را تأمین کند؛ به طوری که امسال یک کارخانه تولید یخ در عمود ۲۰۲ مستقر خواهد شد که در این کارخانه روزانه یک هزار قالب یخ ۲۵ کیلویی تولید و در اختیار زائران و موکب‌های اربعینی قرار می‌گیرد. پیش از این، دستگاه تولید یخ با ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰ قالب یخ هشت کیلویی برای خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام در ایام اربعین توسط این خیر (تولیت حرم زینبیه اصفهان) به موکب‌های اربعینی اهدا شده بود.

همچنین دستگاه تصفیه آب و بسته‌بندی آب نیز امسال در این بخش مستقر خواهد شد تا نیاز زائران و موکب‌های اطراف در عمود ۲۰۲ تأمین شود. تجهیزات و دستگاه‌های این کارخانه با چهار تریلی به عراق منتقل خواهد شد و بستر لازم برای راه‌اندازی این کارخانه مهیا شده است و خادمان ایرانی در کنار عراقی‌ها به عنوان میزبان حماسه اربعین، در حال آماده‌سازی برای حضور میلیونی زائران هستند.

در ادامه تصاویری از آماده‌سازی موکب فاطمه الزهرا سلام الله علیها و راه‌اندازی کارخانه تولید یخ در عمود ۲۰۲ را مشاهده می‌کنید:

به گزارش فارس، امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب اربعینی در ایران و عراق فعالیت می‌کنند و به زائران خدمات ارائه خواهند داد. البته بر اساس پیش‌بینی کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین، موکب‌های ایرانی در بسیاری از نقاط با موکب‌های عراقی همراه خواهند شد و به صورت مشترک به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ ت 10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول