اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیوست‌های فرهنگی در مواکب اربعین امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: پیاده‌روی اربعین در اصل کار فرهنگی می‌باشد لذا فقط خدمات پذیرایی در مواکب کافی نیست و پیوست فرهنگی نیز باید ارائه شود.

پیوست‌های فرهنگی در مواکب اربعین امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام سیدابوالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نخستین همایش مسؤولان مواکب اربعین حسینی که صبح امروز در آستان شیخ صدوق برگزار شد، با بیان اینکه اولین نکته در موکب‌داری اخلاص است، اظهار کرد: موکب‌داری کار ارزشمندی است ولی اگر مسؤولان مواکب از اخلاص فاصله بگیرند چیزی عایدشان نمی‌شود چنانکه اولین توصیه خداوند به پیامبر نیز اخلاص است.

وی گفت: باید بدانیم که صاحب موکب امام حسین(ع) است و همه ما در مواکب خدمه هستیم و باید خط و منش ما حسینی باشد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه موکب‌داران باید به موضوع آسیب شناسی و ارائه برنامه‌های جایگزین توجه کنند، افزود: پیاده‌روی اربعین در اصل کار فرهنگی می‌باشد و هدف اصلی ساخته شدن انسان‌ها است و باید با الگوگیری از امام حسین(ع) بتوانیم در مسیر ساختن جامعه نیز حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام نواب با تاکید بر ارائه خدمات فرهنگی، بیان کرد: فقط خدمات پذیرایی در مواکب کافی نیست و پیوست فرهنگی نیز باید ارائه شود لذا برای این منظور باید در موکب‌ها مُبلغ و مسؤول فرهنگی با تعیین وظیفه انتخاب شود و نیازهای فرهنگی از جمله ملزومات اقامه نمازجماعات و قرآن‌های صفحه‌ای فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین اهداف پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: موکب‌داران باید سیره امام حسین(ع) را به زائران تبیین و یادآوری کنند که باید توسط مبلغان انجام شود و نام شهدا نیز باید برجسته شود که برای این منظور می‌توان از اسم شهدا برای نامگذاری مواکب استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با دعوت مردم به صبوری، اظهار کرد: مشکلات امسال بیشتر از سال‌های قبل است و باید برنامه ریزی برای گرمای هوا و ریزگردها داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول