اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فارس من| نگاه ویژه رئیس جمهور به جازموریان در سفر به استان کرمان

مخاطبان فارس من خبرگزاری با ثبت کمپین «مطالبه مردمی احیای تالاب بین‌المللی جازموریان از رئیس جمهور» خواستار بررسی دقیق موضوع شدند، اما آیت‌الله رئیسی 21 مرداد ماه امسال ضمن بازدید هوایی از منطقه جازموریان خبرهای خوبی برای مردم این منطقه داد که موضوع شهرستان شدن جازموریان و فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه از مهمترین آنها بود.

فارس من| نگاه ویژه رئیس جمهور به جازموریان در سفر به استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مخاطبان فارس من خبرگزاری با ثبت کمپین «مطالبه مردمی احیای تالاب بین‌المللی جازموریان از رئیس جمهور» خواستار بررسی دقیق موضوع، هلیل‌رود جریان یابد و آبگیری تالاب جازموریان (ضمن تشکیل کارگروه احیای تالاب جازموریان و تعیین حقابه قانونی آن توسط کارشناسان با حضور مسئولان استانی و کشوری و الزام رعایت آن توسط مسئولین سدها) در تمام فصول صورت پذیرد.

 

اما آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در سی و یکمین سفر استانی‌اش به استان کرمان 21 مرداد ماه امسال ضمن بازدید هوایی از منطقه جازموریان در حاشیه دیدار با مردم روستای کروچان از توابع بخش جازموریان اظهار داشت: موضوع شهرستان شدن جازموریان بررسی و کارهای مقدماتی آن در استان انجام شده است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: استاندار و بخش‌های کارشناسی نظر مساعدی در این ارتباط دارند و به وزارت کشور ارسال و بررسی شده و در کمیسیون تقسیمات کشوری تصویب کردند که شهرستان جازموریان شکل بگیرد و در دولت هم این کار به‌سرعت پیگیری خواهد شد.

همچنین آیت‌الله رئیسی در دیدار مردمی در مصلای شهر جیرفت نیز با اشاره به اینکه در مصوبات سال‌های گذشته منطقه ویژه جازموریان را داریم اما بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی نشده است، اظهار داشت: اگر منطقه ویژه جازموریان فعال شود می تواند تولید و اشتغال را رونق دهد و نباید شاهد این باشیم خانواده ها و دختر و پسر فارغ التحصیل که آماده کار و تلاش است، بیکار بماند.

وی تصریح کرد: مسئله بیکاری، خیلی‌ها را رنج می‌دهد و در منطقه این ظرفیت موجود است که بیکاری را رفع کند با آنکه فعال کردن منطقه ویژه جازموریان مصوب شده اما ۱۵ سال به ناحق و ناروا معطل مانده است. 

رئیس جمهور با بیان اینکه ظرفیت و شرکت‌های بزرگ معدنی در منطقه داریم و این شرکت‌ها مسؤولیت اجتماعی نسبت به مردم و توسعه منطقه دارند، تصریح کرد: با فعال کردن شرکت‌ها در منطقه این ظرفیت اقتصادی وجود دارد که منطقه اقتصادی جازموریان سریعا رقم بخورد و این پروژه که تاخیر ۱۵ ساله دارد، سریعا آغاز شود.

رئیسی ابراز داشت: جاده‌های مواصلاتی در منطقه جیرفت و مناطق دورافتاده از نکاتی‌ست که بسیار اهمیت دارد و جاده‌های امن از نکات مورد تاکید همیشگی است و در مصوبات سفر به کرمان هم دیده شده است و مورد تاکید قرار می‌گیرد تا پیگیری شود.

وی عنوان کرد: امروز در توفان شن به جازموریان رفتیم و شرایط را دیدیم، مردم منطقه هم مسئله شهرستان شدن جازموریان را مطرح کردند و در استان نیز مقدمات آن انجام شده و در وزارت کشور هم به تصویب رسیده و در دولت این قضیه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول