اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توضیحات شهرداری قشم درباره یک فیلم+فیلم

طی روزهای اخیر انتشار ویدیویی از قطع گسترده درختان در جزیره قشم، بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است.

توضیحات شهرداری قشم درباره یک فیلم+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، انتشار ویدیویی از قطع گسترده درختان در جزیره قشم در روزهای اخیر بازتاب‌ فراوانی داشته است.

در همین زمینه شهرداری قشم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حذف درختان کنوکارپوس از سطح شهر با توجه به دریافت حجم بالایی از گزارش ها و نارضایتی‌ های مردمی صورت گرفته است.

 

 

شهرداری قشم افزوده: در خصوص خسارات زیست محیطی درختان کنوکارپوس، قطع این درختان با اولویت رفع مزاحمت‌های ناشی از تهدید سلامت جسمی شهروندان، جلوگیری از انسداد مسیر فاضلاب و خسارت به تاسیسات شهری، پیاده روها، معابر و دیوارها و جایگزینی با درختان بومی و شهری سازگار با محیط در کمیسیون ماده هفت شهر قشم با حضور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و نماینده سازمان منطقه آزاد به تصویب رسید.

همچنین اعلام شده تخریب زیرساخت‌های شهری، هزینه بالای هرس و نگهداری، ایجاد مشکل در شبکه برق و خطوط انتقال نیرو، انسداد و تخریب لوله فاضلاب خانه‌ها، آلرژی زایی و بروز مشکلات تنفسی در اثر گرده افشانی از مهمترین خسارات ناشی از رشد زیاد و مخرب درختان کنوکارپوس در قشم به شمار می‌رود.

چرا همه با کنوکارپوس مخالفند؟

کنوکارپوس درختی همیشه سبز و مقاوم است که در مقابل گرما، شوری و کم آبی به خوبی طاقت می‌آورد و در استان‌هایی چون بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و حتی برخی از جزایر خلیج فارس در کنار پیاده‌روها و خط میانی خیابان‌ها به چشم می‌خورد.

همچنین بر اساس مطالعات پژوهشی ویژه صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه جندی شاپور اهواز که بیشترین تعداد درختان کنوکارپوس در این شهر کشت شده، عصاره گرده‌ی درخت کنوکارپوس بر روی تعدادی بیمار مورد مطالعه قرار گرفت و مطالعات نشان داد، ۵۸ درصد این بیماران دچار حساسیت به گرده درخت کنوکارپوس می‌شوند و اختلالات تنفسی آنها ناشی از گرده این درخت است.

استفاده از گونه‌های محلی به جای این درخت که نام دیگر آن «کهور آمریکایی» است، می‌تواند ضمن زیبایی هرچه بیشتر محیط‌های شهری، از عوارض وجود چنین گونه مهاجمی نیز جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول