اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مشکل ۲٠ ساله شهرک اندیشه قزوین با مهر تایید وزارت راه حل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: مشکل ۲٠ ساله شهرک اندیشه قزوین با مهر تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید مصوبه کمیسیون ماده 5 استان قزوین توسط این وزارتخانه حل شد.

مشکل ۲٠ ساله شهرک اندیشه قزوین با مهر تایید وزارت راه حل شد

مهدی رجحانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین مشکل شهرک اندیشه قزوین را از پیچیده ترین مشکلات در بحث تعاونی ها و اراضی الحاق به بافت شهر قزوین دانست و اظهارکرد: به دلیل وجود یک سری بی انضباطی‌ها در فرآیند الحاق در شهرک اندیشه، این موضوع مهم دچار گره کوری شد.

وی افزود: موضوع شهرک اندیشه در دوره‌ای جزو طرح هادی روستایی تلقی و پس از آن نیز موضوع الحاق به شهر مطرح شد و در میانه کار و در طرح بازنگری هادی رها شده بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: در الحاق به بافت شهرک اندیشه در یک مرحله 21.5 هکتار الحاق شد که مشکلی نداشت در حالی که محدوده 37 هکتار بود اما در 15.5 هکتار آن در الحاق ضوابط و نکات لازم رعایت نشد، از سویی، بسیاری از خدمات در این 15.5 هکتار لحاظ شد اما با این وجود شهر نمی توانست ناحیه منفصل شهری باشد. 

رجحانی ادامه داد: تخلفات متعددی و بیش از 17 پرونده قضایی در قالب واگذاری ها و موضوعات مختلف در خصوص شهرک اندیشه تشکیل شده بود که موضوع را پیچیده تر می کرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه و طرح مشکلات شهرک اندیشه، تصریح کرد: مسئله شناسی مشکل این شهرک مطرح و برای حل آن، راهکارهای مختلفی پیشنهاد، تدبیر و پیگیری شد اما به نتیجه نرسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در ادامه، راهکار سومی تدبیر و پیشنهاد شد که به لطف و خواست خدای متعال و دعای مردم تحقق پیدا کرد و توانست گره کور شهرک را باز کند و 37 هکتار به شهر قزوین الحاق و مشکل حل شود و باری از دوش مردم که سالها به امید خانه دار شدن زمین خریداری کرده بودند، برداشته شود.

رجحانی در خصوص سومین راهکار پیشنهادی که توانست گره کور شهرک اندیشه را بگشاید، توضیح داد: از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی که قبلا صادر شده بود، خواستیم استفاده کنیم و محدوده را که به اداره کل راه و شهرسازی تفویض شده بود 37 هکتار تلقی کنیم که در سفر رئیس جمهور به استان قزوین، از ایشان اجازه گرفتیم و نماینده ویژه رئیس جمهور دستور داد. 

وی افزود: روی همین دستور، با دستگاههای نظارتی استان جلسه برگزار و هماهنگی لازم صورت گرفت و راهکار ارائه و طبق روال اداری انجام شد. 

به گفته این مسئول، پس از تایید، مصوبه به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد که مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد و روز گذشته نامه معاونت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تایید مصوبه کمیسیون ماده 5 استان قزوین دریافت شد و در واقع بر الحاق شهرک اندیشه به شهر قزوین مهر تایید زد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در پاسخ به این سوال که مردم در شهرک اندیشه برای ساخت و ساز مشکل ندارند، اذعان کرد: یک مرحله اداری وجود دارد که یک ماه طول می کشد تا صدور پروانه انجام شود و مربوط به شهرداری قزوین است که پس از ارائه نقشه، تصویب در کمیسیون ماده 5 و ابلاغ آن، پروانه صادر شود. 

رجحانی اضافه کرد: این در حالی است که به دلیل پیش بینی های صورت گرفته پیرامون حل مشکل شهرک اندیشه، حدود سه ماه پیش به شهرداری اعلام کردیم که نقشه را تهیه و ارائه کند و اگر آماده باشد در کمیسیون ماده 5، فورا تصویب، ابلاغ و پروانه صادر می شود و مردم می توانند برای اخذ پروانه و ساخت و ساز اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول