اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نخستین سوگواره ملی شعر آیینی خورشید ضمیران برگزاری می‌شود

رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان در ایام محرم 1401 بر مبنای راهبردهای اصلی سند تحول که بر اساس مضامین و اولویت‌های زیست‌بوم استان تدوین شده است، برگزار شد.

نخستین سوگواره ملی شعر آیینی خورشید ضمیران برگزاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نعمتی؛ رییس حوزه هنری استان زنجان با حضور در خبرگزاری فارس ضمن تبریک روز و هفته خبرنگار چشم‌انداز نقشه تحول استان را زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی در زنجان عنوان کرد.

رییس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به رویکرد جدید حوزه هنری و نگاه تحولی در استان‌ها و جزییات روند تدوین سند تحول و زیست بوم استان در حوزه هنری زنجان، گفت: در مورد تدوین سند تحول و زیست بوم ضمن تشکیل کارگروه تحول در حوزه هنری استان در سال گذشته با اساتید و پژوهشگران صاحب نظران استان جلسات متعددی برگزار شد، که با همفکری و هم‌اندیشی ظرفیت‌ها و مضامین اولویت‌دار استان شناسایی و بررسی شد. 
وی با تاکید بر اینکه مولفه‌های متعددی همچون مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم‌محوری در تدوین نقشه تحول مطرح است تا نگاهی مسئله‌محور، بوم‌گرا و مردم‌محور نسبت به استان داشته باشیم، خاطرنشان شد: جمع‌بندی جلسات پژوهشی برگزار شده در طول 9 ماه را تعیین 6 راهبرد اصلی مبتنی بر زیست‌بوم، مزیت‌ها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها و نیز چالش‌های هر استان و تعیین چشم‌انداز سند تحول استان برای مدت زمانی 3 سال عنوان کرد. 
نعمتی ادامه داد: با توجه به مزین بودن استان به نام پایتخت شور و شعور حسینی و برخورداری از ویژگی‌هایی معنوی همچون وجود حسینیه‌ها، مساجد، تکایا، شخصیت‌های بزرگ دینی و مذهبی و در راس آن اجتماع عظیم مردم در هشتم محرم و یوم‌العباس در حسینیه اعظم، چشم‌انداز سه ساله استان، «زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورا در زنجان» تعیین شد تا به عنوان نقشه راهی در مسیر برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری برنامه‌های اجرایی و تولید آثار هنری قرار گیرد که بر همین اساس برنامه‌ها و تولیدات حوزه هنری استان در ایام محرم 1401 نیز بر مبنای این چشم‌انداز بود. 
رییس حوزه هنری استان زنجان در تشریح برنامه‌های برگزار شده در دهه اول محرم 1401 گفت: تولید 12 کمیک موشن و 12 تصویرسازی دیجیتال بر مبنای اشعار و نوحه‌های قدیمی و ترکی زنجان، اجرا و تولید نماهنگ «آرام جان» در پیاده‌راه سبزه‌میدان بر اساس شعر سروده شده استاد ولی‌الله کلامی زنجانی و نماهنگ «رقیه نازلی صورتین» بر مبنای شعر سروده شده حاج غلامرضا عینی‌فرد از جمله تولیدات حوزه هنری بر مبنای زیست بوم استان بود. نعمتی در پایان به برگزاری اولین سوگواره شعر آیینی خورشید ضمیران در سطح ملی در زنجان اشاره کرد و افزود: این سوگواره از دیگر برنامه‌های اجرایی حوزه هنری زنجان است که در هفته‌های آتی از پوستر سوگواره رونمایی به عمل خواهد آمد. وی افزود: همچنین تولید فیلم کوتاه، برگزاری شب شعر و محفل شعرخوانی، نشست‌های تخصصی و تبیینی، تولید آثار تجسمی تایپوگرافی، اجرای نقالی عاشورایی و ... نیز از دیگر برنامه‌های این ایام بود.

در این دیدار قنبر رسولی، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان زنجان نیز با تاکید بر همکاری‌های دو جانبه برای معرفی تولیدات و آثار هنری هنرمندان استان اظهار داشت: باید آثار تولیدات هنرمندان زنجانی در پایتخت شور و شعور حسینی به خوبی انعکاس و معرفی شود و در این زمینه خبرگزاری فارس آماده همکاری و کمک به انتشار این تولیدات است.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان زنجان با اشاره به وجود هنرمندان بسیار توانمند در استان اظهار داشت: تولیدات و برنامه‌های حوزه هنری زنجان در راستای معرفی هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی بسیار چشمگیر بوده است.

وی به با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که بعضا مغفول مانده است، افزود: این رسانه برای معرفی و انتشار آثار هنرمندان توانمند استان آمادگی دارد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول