اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل: اردوغان و گوترش پنجشنبه به اوکراین می‌روند

سازمان ملل اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه و دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در اوکراین با زلنسکی دیدار خواهند کرد.

سازمان ملل: اردوغان و گوترش پنجشنبه به اوکراین می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفان دوجاریک» سخنگوی  سازمان ملل خبر داد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه راهی شهر لویو در اوکراین شده تا با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کنند.

گوترش همچنین روز جمعه به بندر اودسای اوکراین در دریای سیاه خواهد رفت تا از روند صادرات غلات از اوکراین از این بندر دیدار کند.

بر اساس گزارش رویترز، گوترش قصد دارد در دیدار با زلنسکی درباره اوضاع در نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا و همچنین یافتن راه حل سیاسی برای درگیری با روسیه صحبت کند.

زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه در اروپا در جریان حمله روسیه به اوکراین به تصرف روسیه درآمد. این نیروگاه در روزهای اخیر مورد گلوله باران قرار گرفته است و مسکو و کیف یکدیگر را به خطر یک حادثه هسته‌ای متهم می‌کنند. نیروگاه اتمی زاپوریژیا با ظرفیت ۶۰۰۰ مگاوات حدود یک چهارم برق مورد نیاز اوکراین را تأمین می‌کند.

به دنبال فضا سازی اخیر رسانه‌های غربی درباره وضعیت این نیروگاه، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اخیرا مقامات اوکراینی و کشورهای غربی را به تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای مشابه فاجعه اتمی چرنوبیل در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کرد.

روسیه در  ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته ) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد و از آن زمان تأکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی است و به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور کاری ندارد.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول