اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اشتغال جوانان نباید قربانی سودجویی و منفعت طلبی عده‌ای دلال شود

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ما علاقه‌مند نیستیم که یک ریال از ثروت این کشور در اختیار بیگانگان باشد و اشتغال جوانان ما قربانی سودجویی و منفعت طلبی عده ای دلال شود.

اشتغال جوانان نباید قربانی سودجویی و منفعت طلبی عده‌ای دلال شود

اخبار شرکتها؛‌ محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ما علاقه‌مند نیستیم که یک ریال از ثروت این کشور در اختیار بیگانگان باشد و اشتغال جوانان ما قربانی سودجویی و منفعت طلبی عده ای دلال شود.

خط جدید تولید سیگارت سازی امروز با حضور حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور و محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران خط جدید تولید سیگار بهمن نانو سیلور در ارومیه افتتاح شد. 

این خط ظرفیت تولید بالغ بر یک و نیم میلیارد نخ سیگار در سال دارد و برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

برای ایجاد این خط حدود ده میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در این مراسم اظهار داشت: بنده آذربایجانی نیستم اما همه وجودم متعلق به آذربایجان است چرا که فرهنگ مردم این خطه با فرهنگ عاشورا، غیرت و جوانمردی آمیخته شده است. 

شیخان با اشاره به 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی، به رشادهای سرداران شهید باکری اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی یادآور هشت سال دفاع مقدس و ایثارگریهای رزمندگان و جانبازان است.

وی همچنین شهید حاج مهدی باکری را نماد شجاعت مبتنی بر فرهنگ عاشورا توصیف و از وی بعنوان یک اسطوره ملی یاد کرد.

وی به مجاهدت‌های حجت الاسلام حسنی در آذربایجان اشاره و تاکید کرد: آقای حسنی یک روحانی مردمی بود و همین ویژگی او سبب شده تا همواره مردم یاد و خاطره او را زنده نگه داشته و گرامی بدارند. 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: آرمان انقلاب اسلامی آرمان عدالت، مبارزه با ظلم و فساد، مبارزه با استعمار و تحقق عدالت اجتماعی در همه جای دنیا است و امروز هم همه هویت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با همین شاخصه ها سنجیده می شود. 

شیخان با تاکید بر اینکه اگر مدیری در این مسیر و ریل حرکت کند می تواند خود را در جبهه انقلاب اسلامی تعریف کند، تصریح کرد: مدیری در این جبهه خادمی بیشتر خواهد کرد که خدمت گزاران واقعی مردم که ولی نعمت‌های انقلاب هستند، باشد. 

وی به حضور مردم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: خرداد ۱۴۰۰ گفتمان جدیدی را در عرصه سیاسی کشور ایجاد کرد و آن گفتمان، عدالت، اتکا به توان داخلی، مبتنی بر آرمان‌های انقلاب در راستای توسعه و عدالت اجتماعی است و دولت آیت‌الله رئیسی هم مبتنی بر همین شاخصه‌ها و مطالبات مردمی بر سر کار آمد. 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: دولت آیت‌الله رئیسی از روز اول در صحنه میدان عمل بوده و وعده داده که همواره با مردم و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کند. 

شیخان تاکید کرد: اگر چه صحنه خدمت در راستای ماموریت‌های کلان کشور کار سخت و پیچیده‌ای است اما ان شالله به فضل الهی این نگاه جدبدی که در دولت سیزدهم حاکم است با تحقق برای رسیدن به اهداف خود پایدار خواهد بود. 

وی که در آیین بهره برداری از یک خط جدید تولیدی سیگارت سازی سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: در هر یک از مجتمع‌های تولیدی ما وقتی یک ظرفیت  جدیدی برای تولید فراهم می‌شود، دشمنان ما ناراحت می‌شوند. چون آنها می‌دانند با همین سرعتی که طی چندماه گذشته اتفاق افتاده است، ما در حال توسعه و افزایش سهم بازار خواهیم شد و آن وقت آنها مجبورند که خارج شوند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: آنها چون منافع زیادی دارند دست و پا می‌زنند و سنگ‌اندازی می‌کنند، اما ما با کمک و همت شما تا صحنه پیروزی مبارزه می‌کنیم. 

شیخان با بیان اینکه صحنه پیروزی در این صنعت برای ما مشخص است، گفت:  ما علاقه‌مند نیستیم که یک ریال از ثروت این کشور در اختیار بیگانگان باشد و اشتغال جوانان ما قربانی سودجویی و منفعت طلبی عده ای دلال شود. 

وی خبر داد: به زودی محصول جدید شرکت دخانیات با نام «بهمن نانو سلیور با نشان یوز ایرانی»  ظرف کمتر از یک ماه آینده وارد  بازار می‌شود و این محصول هم بازار داخلی و هم خارجی را در بر می‌گیرد و پرچمدار این حرکت آذربایجان است. 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران هزینه پروژه خط تولیدی در آذربایجان را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و تاکید کرد: این مجموعه تولیدی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار نخ سیگار به افزایش ظرفیت تولید ما کمک می کند. این یک سرمایه گذاری هدفمند برای سهم بیشتر در بازار است.

شیخان به ظرفیت های مهم استان آذربایجان غربی اشاره و تاکید کرد: استان ارومیه چون اکوسیستم چند وجهی در بخش کشاورزی، تولید، تحقیقات و پرایمری، دارد می‌تواند این ظرفیت را احیا کند و در واقع مجتمع تولیدی آذربایجان غربی ما می تواند سایت صادراتی هم باشد.

وی با طرح این پرسش که چرا در ۸ سال گذشته چرخه ها و زنجیره‌های تولید صنعت دخانیات را تک تک منهدم کردند، گفت: آنهایی که در گام نخست بخش کشاورزی را نابود و ۳۰ هزار کشاورز زحمتکش ما را خانه نشین کردند همان افرادی هستند که محصولات کشاورزی ما را حتی حاضر نبودند با یک یورو خریداری کنند اما با ۹ یورو وارد می‌کردند!.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه  این تفاوت قیمت به جیب چه کسی می‌رفت؟ ، افزود: به جیب کسی میرفت که با ارز دولتی شرکت‌های خارجی را در ایران راه‌اندازی  و خط پرایمری شرکت های خارجی را با ویدئو کنفرانس افتتاح کرد. 

شیخان با بیان اینکه آنها حتی حلقه های دیگر بخش های تولیدی ما را هم نابود کردند، گفت: چرا مرکز تحقیقاتی آذربایجان غربی تعطیل است؟ مگر می شود کشوری که در صنعت دخانیات بیش از ۹۰ سال سابقه داشته باشد بعد در یک بازه کوتاه مدت همه فعالیت خود را تعطیل کند! و این تعطیلی به نفع چه کسانی بوده و چه کسی از آن نفع برده است.

وی ابراز تاسف کرد: امروز بیگانگان همه بازار دخانیات ما را تصاحب کردند و سالانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از  ثروت مردم را خارج می‌کنند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه این خط جدید تولیدی مانع از خروج ارز از کشور می شود، گفت: همه ما با استعمال دخانیات مخالفیم، اما اگر قرار است، دخانیات فعال باشد، باید اشتغال و منافع آن برای مردم خودمان باشد. 

شیخان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی در برنامه‌های تولیدی شرکت دخانیات ایران گفت:  اگر یک مدیر پشت میز نشین بودیم با افزایش ۳۰ درصدی راضی بودیم اما با یک نگاه تحولی نسبت به تولید برنامه ریزی کردیم و این برنامه زمانی محقق می شود که شما شبانه روز کار کنید. 

وی افزود: باید قیمت تمام شده محصولاتمان را پایین بیاوریم چون هزینه های سربارمان بالا است و این با دلسوزی و تعهد درست می شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در پایان گفت: درست است که ما تولیدکننده سیگار هستیم اما به دنبال این نیستیم که مصرف سیگار از ۲۰ سال به ۱۳ سال برسد و با آن بشدت مخالفیم و با جریاناتی که به این موضوع دامن میزنند، باید بشدت برخورد شود چرا که حفظ منافع ملی از همه مسائل بالاتر است.

شیخان افزود: حتی نمی خواهیم تنوع محصول بدهیم که دیگران را تشویق کنیم که به مصرف دخانیات روی بیاورند. اما باید  بازار این محصول در دست خودمان باشد تا منفعت آن به ملت برسد و ظرفیت تولید ثروت و اشتغال ایجاد کنیم و این مهم با اعتقاد و باور ممکن خواهد بود.

باید در صنعت دخانیات از رقبای خود یک گام جلوتر باشیم

همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: باید همه تلاش کنیم تا با کار مضاعف کیفیت محصولات خوب و همراهی و همدلی ما سهم خود را از مافیا و بیگانگان پس بگیریم.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در آیین رونمایی از افتتاح خط جدید سیگارت  بهمن نانو سیلور  در ارومیه با اشاره به برخی رفتارهای نادرست در صنعت دخانیات کشور گفت: در طول چند ماه تلاش شد تا اشتغال، تولید و افزایش بهره وری را رقم بزنیم که این باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت مولفه‌های مختلفی دارد، یکی از این مولفه‌ها اراده مدیران و برنامه‌ریزی و تدبیر و بخش مهمتر همراهی هماهنگی و پذیرش و کارکنان است و به جز همراهی بدنه ممکن نخواهد بود. 

عامریان با بیان اینکه با یک عقب ماندگی تاریخی در صنعت دخانیات کشور رو به رو هستیم، خاطرنشان کرد که باید سهم بازاری که در صنعت دخانیات از دست دادیم را پس بگیریم و این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان دلسوز صنعت دخانیات کشور ممکن خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در عین حال تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا با کار مضاعف کیفیت محصولات خوب و همراهی و همدلی ما سهم خود را از مافیا و بیگانگان پس بگیریم. 

وی با اشاره به خط تولید سیگارت جدید در ارومیه گفت: در استان آذربایجان غربی تمام زیرساخت ها برای جهش فراهم است تا بتوانیم مجتمع ارومیه را به مجتمع یک کشور تبدیل کنیم، چون تمام زیرساخت‌های تولید، عرضه و صادرات فراهم است. 

عامریان در عین حال تصریح کرد که تلاش داریم تا هر ساله ظرفیت تولید را افزایش دهیم تا عقب‌ماندگی‌های ٨ ساله جبران شود. 

وی همچنین با تأکید بر بهره گیری از فنآوری های نوین مبتنی بر دانش افزود: ارتقاء سطح کیفی محصولات باید یک راهبرد اساسی شرکت دخانیات باشد، که این رویکرد در شرکت با تدبیر و هوشمندی مدیریت جدید آغاز شده است و باید ادامه داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه باید از رقبای خود یک قدم جلوتر باشیم، گفت: ما آمدیم که خط شکن باشیم و موانع و مشکلات را بشکنیم و پیروز شویم و اشخاصی که فکر می‌کنند می‌توانند در مقابل ما مقاومت کنند بدانند ما برای همه چیز آماده‌ایم و فقط به سربلندی اقتصاد کشور فکر می‌کنیم.

تولید سیگارت بهمن سافت سلفون برای اولین بار در مجتمع دخانیات آذربایجان غربی 

معاون تولید شرکت دخانیات ایران از راه‌اندازی تولید سیگارت بهمن سافت سلفون  در  مجتمع آذربایجان غربی خبر داد.

فرشید آئینی معاون تولید شرکت دخانیات ایران در آیین رونمایی از افتتاح خط جدید سیگارت نانو اسلیم در ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان مجتمع دخانیات آذربایجان غربی و همچنین کلیه کارشناسان و محققان شرکت در ستاد اظهار داشت:   استان آذربایجان غربی از معدود مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات ایران است که علاوه بر تولید سیگارت، دارای بخش کشاورزی، کارخانجات پرایمری و مانیپولاسیون ، فروش و مرکز تحقیقات توتون  می باشد و این بسیار حائز اهمیت است. 

وی افزود: بر اساس همین پتانسیل می‌توان اقدامات و سرمایه گذاری های  زیادی را در این مجتمع انجام داد که بر این اساس ظرف چندماه گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است. 

آئینی در این مراسم از راه‌اندازی تولید سیگارت بهمن سافت سلفون  در مجتمع دخانیات آذربایجان غربی خبر داد و گفت:  در شهرستان خوی که از زیر مجموعه های این مجتمع می باشد نیز بعد از ۸ سال توقف تولید، تولید سیگارت بهمن سافت سلفون راه اندازی شد. 

معاون تولید شرکت دخانیات  از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجتمع را تغییر سایز فیلتر سیگارت بهمن متوسط از سایز ۱۱ به  ۲۱ عنوان نمود.

وی افزود: طبق  آمار ۷ سال گذشته بیشترین میزان تولید در این مجتمع ۱ میلیارد و ۱۶۹ میلیون نخ بوده است که آنهم در سال ۱۴۰۰ رخ داده است، لیکن برنامه ابلاغی جهت تولید در سال جاری با افزایش بالغ بر 300 درصد به میزان سه میلیارد و ۴۲۰ میلیون نخ خواهد رسید که در صورت تحقق کامل برنامه، تولید این مجتمع ۲۰ درصد از کل تولیدات شرکت دخانیات ایران را در سال ۱۴۰۱ شامل می شود.

آئینی افزود: از ویژگی های برنامه ابلاغی ۱۴۰۱ به مجتمع دخانیات آذربایجان غربی، میزان قابل توجه محصولات جدید تولیدی در سایز نانو می باشد که بشدت مورد پسند بازار مصرف است.

وی ظرفیت کل مجتمع دخانیات آذربایجان غربی را در شرایط فعلی چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون نخ سیگارت عنوان و تاکید کرد:  در صورت تولید در سه شیفت کاری می توان این ظرفیت را افزایش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول