اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات نمایندگان مجلس/ تاکید وکلای ملت بر اهمیت مقابله با حوادث بیولوژیک

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز پارلمان طی تذکرات شفاهی خود ضمن اعلام ضرورت اطلاع رسانی در مورد مذاکرات هسته‌ای از اهمیت انتخاب مدیران شایسته و لزوم مقابله با حوادث بیولوژیک گفتند.

تذکرات نمایندگان مجلس/ تاکید وکلای ملت بر اهمیت مقابله با حوادث بیولوژیک

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۵ مرداد پارلمان به بیان تذکرات شفاهی خود پرداختند که در ادامه به مهمترین عناوین آن اشاره شده است.

*مقابله با حوادث بیولوژیک نیازمند ساز وکار قانونی است

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با استناد به بندهای ۱۱ و ۱۲ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی طی تذکر شفاهی اظهار داشت:  این بندها به شأن و منزلت و اقتدار مجلس اشاره دارد، تصویب ساز و کار لازم برای بهبود روش های نظارتی در حوزه سلامت علی الخصوص در حوزه دفاع در زمینه حملات سایبری از جمله مواردی است که باید هم مورد توجه مجلس و هم دولت قرار گیرد چرا که ما در این زمینه نیازمند قانون مقابله با حوادث زیستی و بیولوژیک هستیم.

وی ادامه داد: اینکه فقط حوزه سلامت را مسئول مقابله با حوادث بیولوژیک بدانیم خطای بزرگی است، امروز در دنیا از طریق پدافند غیرعامل و قوانین مقابله با حوادث بیولوژیک به ایجاد ساز وکار قانونی می پردازند، در این راستا ما در مجلس طرح تحت عنوان مرجعیت دانش در مقابل حوادث زیستی داریم که اگر به سرعت در دستورکار مجلس قرار گیرد می تواند به دغدغه های نماینده سوال کننده از وزیر بهداشت پاسخ دهد.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز افزود: آنچه الان در مورد واکسن های سویه ووهان مطرح است آزمایشگاه های مرجعی است که باید برای پلتفرم های جدید انجام دهند بنابراین واکسن های قدیمی در آن روی سویه های جدید آزمایش شده سپس درسطح جامعه تزریق می شود.

* آقای رئیس جمهور در انتخاب مدیران به اصل شایسته سالاری، تعهد و تخصص توجه کنید

 سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق درمجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: حیف و افسوس و صد افسوس به این دلسوزی ها، فعالیت ها و تلاش هایتان که برای اصلاح امور و خدمت به مردم انجام می دهید، اما متاسفانه برخی از مدیران ناکاربلد، ناتوان و غیرمتخصص شما، این تلاش ها را ضرب در صفر می کنند.

وی افزود: لطفا در انتخاب مدیران در سطح کلان و خرد، به اصل شایسته سالاری، تعهد و تخصص توجه کنید و ای کاش به جای تقدیر برخی مدیران کاربلد، به تغییر سیاست و روش کاری آنها اقدام می کردید.

* لزوم صدور دستور رئیس جمهور برای پیگیری مطالبات فرهنگیان اعزام به خارج

 کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: متأسفانه یک عده اجازه ندادند که به حق قانونی آنها و منابعی که مشخص نیست چه کسانی هزینه کردند، پرداخته شود؛ این افراد هر هفته باید از شهرستان‌ها به تهران بیایند تا پیگیر مطالبات خود باشند.

وی افزود: هزاران نفر مشمول حکم دیوان می‌شوند و باید پاسخ منطقی به مطالبات آنها داده شود؛ سازمان برنامه و بودجه باید این مسئله را حل کند؛ این قشر تأثیرگذارترین افراد در جامعه هستند که فرزندان ما را آموزش می‌دهند لذا شأن آنها نباید پایمال شود بنابراین رئیس جمهور دستور اکید دهند که مسئله حل شود.

*اطلاع‌رسانی به مردم درباره مذاکرات هسته‌ای ضروری است

 غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: اطلاع‌رسانی به مردم درباره مذاکرات هسته‌ای ضروری است. زمانی که دشمن به سرکردگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در جریان است، چه دلیلی دارد که مردم از آن اطلاع نداشته باشند، اگر مردم از مذاکرات مطلع باشند بهتر همکاری می‌کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جهت‌گیری دولت در سیاست خارجی که پس از دولت گروگانگیر سلامت و معیشت، سیاست خارجی را به روال متوازن برگرداند و از هیاهوی غربگراهایی که طرفدار سیاست‌های فقط غربی هستند نهراسید و به سیاست نه شرقی، نه غربی که همان سیاست متوازن از اول انقلاب وفادار ماند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول