اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شکست طلسم 56ساله بانوان والیبالیست با درخشش مربی قمی

تیم ملی والیبال بانوان ایران با مربی‌گری مهسا آراسته مربی قمی، موفق شد در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند.

شکست طلسم 56ساله بانوان والیبالیست با درخشش مربی قمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرحله ‌نهایی مسابقات والیبال بانوان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی عصر روز گذشته با دو دیدار پیگیری شد، تیم ملی والیبال زنان ایران با مربی‌گری مهسا آراسته مربی قمی، در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و ۳ بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را به حریف واگذار کرد.

هدایت تیم ملی والیبال را الساندرا کمپدلی بر عهده داشت و در این رقابت‌ها مهسا آراسته به عنوان مربی تیم ملی را همراهی کرد تا نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال بانوان ایران بدست آید.

آخرین مدال تیم‌ملی والیبال بانوان ایران در مسابقات رسمی بر می‌گردد به بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ که بانوان والیبالیست کشورمان توانستند مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنند، آراسته به همراه تیم ملی والیبال بانوان ایران توانست بعد از ۵۶ سال طلسم شکنی کند.

تیم ملی والیبال بانوان ایران در دیدار نیمه نهایی برابر تیم جمهوری آذربایجان حاضر شد و با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست داد و به فینال مسابقات صعود کرد، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۱۸ مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه آغاز شده است و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد.

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا ۱۴ بازیکن تیم ملی زنان ایران در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول