اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۵۸ مددجوی کمیته امداد گنبدکاووس با پنل خورشیدی صاحب شغل می‌شوند

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس گفت: همزمان با هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) امسال عملیات نصب ۱۵۸ دستگاه پنل خورشیدی پنج کیلوواتی ویژه مددجویان زیرپوشش این نهاد با حضور مسوولان استانی در یکی از روستاهای این شهرستان آغاز می‌شود.

۱۵۸ مددجوی کمیته امداد گنبدکاووس با پنل خورشیدی صاحب شغل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علیرضا کریمیان رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع پنل‌های خورشیدی پیش بینی شده مرحله نخست این طرح استانی، برای مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس، ۷۰ دستگاه مربوط به مددجویان اداره منطقه یک و بقیه مربوط به اداره داشلی برون این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح در گلستان ۵۰۰ پنل خورشیدی واگذار می‌شود، اضافه کرد: هزینه تمام شده (خرید و نصب) هر یک از پنل‌های خورشیدی مقیاس کوچک ویژه مددجویان کمیته امداد، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است که یک میلیارد ریال آن تسهیلات قرض الحسنه، ۱۵۰ میلیون ریال آن کمک بلاعوض کمیته امداد و ۱۰۰ میلیون ریال آن نیز با کمک نیکوکاران تامین می‌شود.

کریمیان ادامه داد: این طرح برای تقویت معیشت، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد و با مشارکت دو سویه این نهاد انقلابی و وزارت نیرو (شرکت توزیع نیروی برق گلستان) اجرا می‌شود.

به گفته وی کمیته امداد گنبدکاووس برای اجرای این طرح در مجموع ۱۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات پیش بینی کرده است.

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس همچنین گفت که برق تولیدی این نیروگاه‌ها با قیمت تضمینی و در قالب قرارداد ۲۰ ساله توسط شرکت توزیع نیروی برق گلستان خریداری می‌شود.

کریمیان افزود: مطابق محاسبات انجام شده با اجرای این طرح و در چند سال اول برای هر خانوار ماهانه ۱۴ میلیون ریال درآمد به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی برای اجرای این طرح، هفت ساله و ماهانه ۱۲ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول