اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

خط ویژه| عصبانیت روزنامه شرق و کاخ سفید از حمله به سلمان رشدی/ ذوق‌زدگی اعضای فراری جریان فتنه از یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی

تضعیف جایگاه روحانیت همواره در دستور کار رسانه‌ای دشمن قرار داشته است. اما نکته قابل تأمل این است که برخی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای داخلی با این پروژه خطرناک همصدا می‌شوند.

خط ویژه| عصبانیت روزنامه شرق و کاخ سفید از حمله به سلمان رشدی/ ذوق‌زدگی اعضای فراری جریان فتنه از یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

عصبانیت روزنامه شرق و کاخ سفید از حمله به سلمان رشدی

روزنامه شرق در سرمقاله شماره امروز نوشت: «سلمان رشدی در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای گفت که زندگی عادی مانند همه مردم جهان دارد و بدون هیچ محافظی در رفت‌وآمد است. سوار مترو می‌شود و... قس علیهذا. به بیان بهتر او در پنج سال گذشته محافظی به همراه نداشت و طبعاً هدفی آسان برای هادی مطر و کسانی بود که قصد جان او را با هدف عمل به فتوا یا گرفتن جایزه تعیین‌شده، داشتند.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «سلمان رشدی بیش از دو دهه زندگی نکبت‌باری را پشت سر گذاشت. در چند سال اخیر حرفی از آن فتوا حتی در میان کسانی که امروز از تحقق و انتقام الهی حرف می‌زنند، در میان نبود. رشدی در سن ۷۵ سالگی و گرفتار انواع بیماری‌ها مهره سوخته و مرده سیاسی بود که چاقوی هادی مطر او را دوباره زنده کرد.»

از سوی دیگر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره دلیل حمله به سلمان رشدی را «مایه انزجار» خواند.

 

ند پرایس گفت، این اظهارنظر ایران که سلمان رشدی خود مسئول حمله‌ای است که با چاقو به او صورت گرفت و باعث جراحات شدیدی شد، زننده و مایه انزجار است.

 

اما سئوال اساسی این است که چرا موضعگیری های رسانه‌ها و فعالان جریان اصلاح طلبی دقیقاً همسو با اظهارات مقام‌های آمریکایی است؟! 

استقبال اعضای فراری جریان فتنه از سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز به قلم «مسیح مهاجری» نوشت: «زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شروع شد، هدف این نبود که روحانیت در تمام امور دخالت کند و حاکمیت را دربست در اختیار بگیرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «امام معتقد بود روحانیت در هیچ کار اجرایی دخالت نکند، شما امور روانشناسی را هم به روحانیون می‌دهید؟...تردید نباید کرد که پیشنهاد اضافه کردن تبصره مربوط به مرجع صدور مجوز شدن مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای فعالیت‌های روان شناسی نه‌تنها خدمتی به دین و روحانیت و کشور نیست بلکه ضربه جدیدی به روحانیت وارد خواهد کرد.»

 

یادداشت این روزنامه منتسب به جریان اصلاح طلب با استقبال رسانه‌های معاند و از جمله سحام نیوز- رسانه منتسب به اعضای فراری جریان فتنه- قرار گرفت. تضعیف جایگاه روحانیت همواره در دستور کار رسانه‌ای دشمن قرار داشته است. اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه‌ها و فعالین رسانه‌ای در داخل با این پروژه خطرناک همصدا می‌شوند.

 

چندی پیش برخی رسانه‌ها در داخل همصدا با رسانه‌های معاند با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، ادعا کردند که در شرایط کمبود روغن در کشور چند روحانی در حال جمع آوری و انبار کردن یا احتکار مقادیر زیادی روغن برای خودشان هستند، اما با پیگیری‌هایی که انجام داد، مشخص شد این ویدیو در مشهد گرفته شده است و اصل ماجرا با آنچه که انتشار داده شده کاملاً متفاوت است.

برخلاف ادعاها، خبری از انبار کردن روغن و بسته‌های معیشتی توسط این روحانیون، آن هم برای مصارف شخصی‌شان نبود، بلکه آن‌ها گروهی جهادی بودند که برای تأمین مایحتاج خانواده‌های محروم و نیازمند در مشهد، اقدام به جمع آوری، بسته بندی و توزیع ارزاق و کالاهای اساسی می‌کنند.

در یک نمونه دیگر در اردیبهشت 98 خبری دروغ به نقل از یک روحانی در یک اکانت فیک توسط یکی از سلبریتی‌های پرحاشیه و زرد منتشر شد. به فاصله کوتاهی پس از بازنشر این توئیت کذب توسط این سلبریتی، یکی از اراذل و اوباش در وسط خیابان یکی از روحانیون را در همدان به شهادت رساند.

یکی از نزدیکان قاتل طلبه همدانی در طرح شهادت خود تصریح کرده بود که انتشار پست این سلبریتی و واکنش تحریک آمیز او به صفحه‌ای فیک، باعث ترغیب قاتل به قتل این روحانی شده بود.

در سالهای گذشته در چندین مورد اراذل و اوباش تحت تأثیر نفرت پراکنی رسانه‌های معاند و برخی سلبریتی ها و رسانه‌های اصلاح طلب در داخل، به روحانیون در کوچه و خیابان حمله کرده و آنان را به شهادت رساندند.

 

چانه زنی اصلاح طلبان برای خلاصی آمریکا از بحران انرژی

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «این برجام و آن برجام» نوشت: «اگر تولید و صادرات نفت، بالا برود و ایران سهم و حق واقعی خود را از اوپک بگیرد و با رفع تحریم‌ها در بازارهای جهانی عرض اندام کند، جبران بخشی از خسارت دوران تحریم میسر می‌شود. مردمی که برای معیشت‌شان اضطراب دارند، نمی‌توانند شاد زندگی کنند و لاجرم افسرده می‌شوند حتی اگر «افسرده‌سنج» وزیر محترم کشور، چیز دیگری نشان  بدهد!»

 

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «ملت ما تحریم‌زده است و به همین دلیل با اقتصادی شکننده مواجه است و این اقتصاد، با شعار و وعده درمان نمی‌شود. رهایی از وضعیت کنونی در گرو رفع دو نیاز مهم است. نخست درآمد که باید از طریق فروش نفت و فرآورده‌هایش تأمین شود و دوم تدبیر برای هزینه کردنش. این دو نیاز فقط وقتی برطرف می‌شود که تیم محترم مذاکره ضمن رعایت همه وسواس‌هایی که به خرج می‌دهد، حواسش به سفره مردم هم باشد.»

همزمان با این تحلیل، ایران اینترنشنال- رسانه سعودی- انگلیسی و از حامیان رسانه‌ای گروهک تروریستی منافقین- در تحلیلی نوشت: «منفعت جمهوری اسلامی از توافق برجام، پایان یافتن تحریم‌ها، جاری شدن پول به چرخه اقتصاد، فروش نفت و پاسخگویی به نیاز روزمره مردم است.»

البته برخلاف این فضاسازی، آمریکا در پی آن است که به واسطه برجام قیمت نفت را کاهش داده و بر بحران انرژی در این کشور فائق آید. اعضای اروپایی برجام نیز دقیقاً در این وضعیت قرار دارند. آن‌ها در شرایطی که با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌خواهند از یکسو قیمت نفت را کنترل کرده و از سوی دیگر ابزار تحریم علیه ایران را نیز از دست ندهند.

 

البته تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم، با پافشاری بر 3 شرط اساسی ایران از جمله لغو دائمی تمامی تحریم‌ها، دریافت تضمین معتبر و راستی آزمایی اقدامات ادعایی آمریکا، به دنبال احیای برجام با تأمین منافع ملی کشورمان است. نکته قابل توجه اینجاست که رسانه‌ها و فعالین اصلاح طلب با هجمه به این شروط، آن‌ها را غیرعملی و غیراجرایی قلمداد می‌کنند.

رسانه‌های اصلاح طلب همچنین همصدا با رسانه‌های معاند طوری القاء می‌کنند که در صورت احیای برجام، گشایش عظیم اقتصادی رخ داده و مشکلات اقتصادی همگی رفع خواهد شد. این دقیقاً همان پروژه آمریکایی تحت عنوان «شرطی سازی اقتصاد ایران» است.

انتهای پیام/./ ت 44

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول