اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

3 کتاب جدید از محمد میرکیانی با موضوع پهلوانی به بازار نشر آمد

سه کتاب با درونمایه پهلوانی با عنوان‌های ماه پهلوان، پهلوان در میدان و آخرین کشتی از آثار محمد میرکیانی توسط انتشارات محراب قلم در مسیر انتشار قرار گرفت.

3 کتاب جدید از محمد میرکیانی با موضوع پهلوانی به بازار نشر آمد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سه کتاب پهلوانی با عنوان‌های ماه پهلوان، پهلوان در میدان و آخرین کشتی از آثار محمد میرکیانی توسط انتشارات محراب قلم برای رده سنی نوجوانان در مسیر انتشار قرار گرفت. داستان‌های پهلوانی از جلوه‌های زیبای صفات انسانی در ادبیات و فرهنگ ما هستند.

جوانمردی، حمایت از محرومان، پاکدلی و پاک اندیشی، پایبندی بی‌چون و چرا به مبانی دینی واعتقادی و ایستادگی در برابر بیگانه و بیگانه پرست، از اندیشه‌های جاری در قصه‌های پهلوانی است.

محمد میرکیانی حدود ۲۰۰ نمایشنامه کوتاه و بلند برای کودکان نوشته و یا تنظیم کرده است. آثار منتشر شده او بیش از ۶۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و مجموع قصه‌های چاپ شده‌اش برای همه گروه‌های سنی در قالب‌های داستان کوتاه، بلند و رمان، نزدیک به ۵۰۰ عنوان می‌رسد.

وی بیش از ۲۵ کتاب درباره ادبیات کهن و عامیانه برای گروه سنی کودک و نوجوان تألیف کرده و کتابی پژوهشی با عنوان «راز مَثَل‌های ما» برای نوجوانان با موضوع ادبیات عامیانه منتشر کرده است.

بعضی از آثار میرکیانی به تولیدات تصویری و تلویزیونی تبدیل شده‌اند؛ مثل فیلم «شاید فردا نباشد» برای گروه کودک شبکه دو و مجموعه‌های «قصه ما همین بود» با عنوان افسانه‌های کهن برای مرکز فرهنگی صبا و مجموعه ۸۰ قسمتی «قصه ما مثل شد» که در قالب پویانمایی برای گروه کودک و نوجوان تولید شده است.

پیش از این دلاوران قلعه خورشید و اشک پهلوان با موضوع قصه‌های پهلوانی از محمد میرکیانی منتشر شده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول