اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

فارس‌من| خواسته متقاضیان مسکن ملی در بوشهر نتیجه داد

مخاطبان فارس‌من با ثبت مطالبه «درخواست رسیدگی به مشکلات طرح اقدام ملی مسکن شهرستان گناوه» خواستار پیگیری مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر شدند.

فارس‌من| خواسته متقاضیان مسکن ملی در بوشهر نتیجه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یکی از وعده‌های مهم رئیس‌جمهور در انتخابات سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال بوده است که بعد از استقرار دولت رفته رفته در عرصه عملیاتی نیز شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

در این میان با اجرایی شدن این طرح شاهد مشکلات و نارسایی‌هایی در صحنه اجرای آن بوده‌ایم؛ در استان بوشهر مخاطبان فارس‌من با واکنش به برخی از این معضلات مطالبه‌‌ی «درخواست رسیدگی به مشکلات طرح اقدام ملی مسکن شهرستان گناوه» ثبت کرده‌اند.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در خصوص تخصیص اراضی در شهر گناوه ما با مشکل کمبود زمین دولتی برای امر مسکن مواجه بوده‌ایم در واقع گناوه فاقد اراضی دولتی مناسب جهت تخصیص امر مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است؛ متقاضیان مسکن در شهر گناوه از اراضی پیشنهادی در بندرریگ برای واگذاری استقبال نکردند لذا شهرریگ جهت تخصیص به ساکنین شهر گناوه از دستور کار خارج گردید.

استاندار بوشهر افزود: تأخیر در ساخت مسکن در بندرریگ برای ساکنین شهر ریگ به دلیل این بوده است که پیشنهاد مبنی بر واگذاری زمین به ساکنین شهر بندرریگ در جهت نفع شهر و خانوارهای واجدشرایط بود که می‌بایست این دستور از طریق هیئت دولت مصوب و به استان‌ها ابلاغ می‌شد؛ بعد از ابلاغ دستورالعمل واگذاری زمین بلافاصله اولین واگذاری زمین در شهر ریگ در استان بوشهر اتفاق افتاد و زمین به خانوارهای واجد شرایط جهت ساخت واگذار گردید و ساخت دولتی از دستور کار خارج شد.

این مقام مسؤول بیان کرد: در اجرای ۸۸ واحدی مسکن ملی شهر گناوه هیچ تفکیکی صورت نپذیرفته است چرا که از باقیمانده اراضی مسکن مهر و در کنار مسکن مهر نوروز آباد در حال اجرا می‌باشد و در واقع  تفکیک اراضی مربوط زمان اجرای مسکن مهر سال‌های گذشته است و این تفکیک نیز براساس قوانین و مقررات و معیارهای شهرسازی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در خصوص آماده‌سازی اراضی و نیز ساخت مسکن براساس دستورالعمل شورای پول و اعتبار و شیوه نامه‌های ابلاغی حداقل پنجاه درصد هزینه‌ها باید از محل آورده مردم تامین شود آماده‌سازی و ساخت مسکن براساس این دستورالعمل‌ها صورت می‌پذیرد.

محمدی‌زاده ادامه: وام‌های تخصیص داده شده به امر مسکن‌سازی در شورای پول و اعتبار مصوب می‌شوند و  تخصیص مبلغ وام از حوزه کاری استان‌ها خارج است اما در این خصوص پیشنهاد به شورای پول و اعتبار از طرف استان‌ها ارسال شده است.

متقاضیان دارای زمین وام ۳۰۰ میلیونی بگیرند

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که چنانچه متقاضیان یا سازندگان مسکن در شهر گناوه دارای زمین می‌باشند می‌توانند در قالب تسهیلات خود مالک به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون تومان وام ساخت با معرفی دولت بدون در نظر گرفتن فرم ج و یا سابقه مالکیت شخصی، از بانک‌های عامل دریافت نمایند.

مسؤولین «مردمی» باشند

محقق شدن وعده‌ی ساخت مسکن و اجرایی شدن آن به‌طور هرچه‌ تمام‌تر به دور از هرگونه نارسایی‌هایی باعث امیدآفرینی در جامعه به‌ویژه در قشر جوان آستانه‌ی ازدواج می‌شود.

مسؤولین باید با نظرات دقیق و گوش جان سپردن به صحبت‌های مردم در روند اجرای این پروژه علاوه بر محقق کردن شعار «دولت مردمی» شکل اجرایی این پروژه مهم را به حد کمال رسانده و رضایت آنان را فراهم آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول