اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مجوز فروش مجتمع ایستگاهی مترو دردشت تهران صادر شد

لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت امروز در صحن شورای شهر با رأی موافق اکثر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

مجوز فروش مجتمع ایستگاهی مترو دردشت تهران صادر شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز فروش و تصویب معامله مجتمع ایستگاهی مترو دردشت اظهار داشت: این پلاک به متراژ یک هزار و ۵۶ متر با ارزش ۲۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه هشت واقع شده است.

وی افزود: ما در تبصره ها این موضوع را لحاظ کردیم که شهرداری ملزم است درآمد حاصل از فروش را صرفا جهت ساخت مترو هزینه کند و پلاک را در زمان عقد قرارداد بر اساس قیمت کارشناسی روز واگذار کند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اظهار کرد: با توجه به اینکه درآمدهای شهرداری تهران با مشکل مواجه است، پیش بینی می شود که اعتبارات برای اورهال و تأمین تجهیزات در شهرداری تأمین نشود، لذا پیشنهاد می کنیم درآمد حاصل از فروش این پلاک به جای توسعه مترو به اورهال آن اختصاص پیدا کند.

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در خصوص پیشنهاد تشکری هاشمی گفت: می‌توانیم ساخت، تجهیز و اورهال را در تبصره لحاظ کنیم که هر یک در اولویت بود، هزینه شود. ما بودجه جدیدی اضافه نمی کنیم و این درآمد، بخش غیرنقد منابع مالی به شمار می‌رود. منابع حاصل از فروش این پلاک در حوزه سرمایه ای صرف می شود و هزینه‌ای نیست. توسعه، تجهیز و اورهال مترو نیز اقدام سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو هفته آینده ساز و کار برای تحقق منابع مالی غیرنقد محقق می شود، اظهار کرد: در حال حاضر آمادگی برای تحقق شش هزار میلیارد تومان وجود دارد.

فلاح همچنین تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز با یک بانک در بخش منابع غیرنقد تأمین خواهد شد و در گزارش ۶ ماهه، موارد جدیدی از تحقق منابع غیرنقد مطرح خواهد شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه فضای مورد نظر از درخت برخوردار است، یادآور شد: باید تبصره‌ای اضافه شود که خریدار نسبت به رعایت قانون و حفظ درختان این پلاک ثبتی اقدام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول