اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اما و اگرهای چرایی تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری/ بزودی حقوق‌ها پرداخت می‌شود

دو عضو شورای شهر ساری درباره چرایی تأخیر پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری مطالبی را مطرح و اعلام کردند؛ طبق آنچه که از شهرداری اعلام شده حقوق‌ها طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

اما و اگرهای چرایی تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری/ بزودی حقوق‌ها پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری یکی از موضوعات روز این روزها در مرکز استان مازندران است.

گلایه‌های شهروندان درباره عدم پرداخت حقوق حتی به نمایندگان مجلس و نشست‌های نمایندگان مجلس با خبرنگاران نیز کشیده شد.

در روز نشست خبری یکی از نمایندگان مجلس با خبرنگاران یکی از فعالان رسانه‌ای نسبت به عدم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ساری گلایه کرد و علی بابایی‌کارنامی هم نسبت به این موضوع مطالبی را مطرح کرده است.

سیدرحمان میرشجاعی عضو شورای شهر ساری در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه حقوق نیروهای قراردادی واریز شده و نیروهای شرکتی که بیشترین تعداد نیروهای شهرداری هستند با مشکل مواجه شدند،گفت: این موضوع در جلسه هیأت رئیسه مطرح شده که تا فردا پرداخت می‌شود.

عضو شورای شهر ساری اضافه کرد: بنده این موضوع را به نقل از افراد دیگر مطرح می‌کنم که ظاهرا پیمانکاران شهرداری حقوق را مسدود کردند،به نظر بنده عدد بسیار بالایی توسط پیمانکاران مسدود نشده است.

وی دوباره تاکید کرد: آنچه را که بنده مطرح می‌کنم نقل قول از دوستان است و به ما اطلاعات درستی نمی‌دهند،بنده هیچ توجیهی را در ارتباط با  تأخیر پرداخت حقوق قبول نمی‌کنم.

عضو شورای شهر ساری، یادآور شد: اگر در شهر فساد و تخلفی توسط خانواده‌های پرسنل شهرداری که مرتبط با عدم حقوق باشد به نظر بنده من شورا تا شهردار مقصر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه دو ماه حقوق ۵ میلیون تومانی پرسنل شهرداری در این شرایط سخت اقتصادی با تاخیر پرداخت شود، مشکلات جدی برای خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

میرشجاعی گفت: حتی درخواست کردیم که وضعیت حقوقی ۳۳ نفر از افرادی که در شهرداری مسؤولیت دارند را در اختیار ما قرار دهد این درخواست ما هم عملیاتی نشده است.

عضو شورای شهر ساری یادآور شد: بنده تاکید دارم در حال حاضر وقتی پرسنل با مشکل دریافت حقوق مواجه شدند، اعضای شورا هم نباید حقوقی دریافت کنند.

سیدحسن احمدی دیگر عضو شورای شهر سااری که خود پرسنل رسمی شهرداری ساری نیز است، در پاسخ به این که سوال آیا حقوق دریافت کردید،گفت: بله ـ بنده نیروی رسمی شهرداری هستم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در پرداخت حقوق تفاوت وجود دارد، پرسنل رسمی حقوق دریافت می‌کنند اما حقوق نیروهای شرکتی مسدود می‌شود، افزود: در سه دوره که شهرداری نتوانست به موقع حقوق پرداخت کند ابتدا حقوق نیروهای شرکتی را پرداخت کرده است.

احمدی اضافه کرد: در آذر و دی ماه سال گذشته که شهرداری با مشکل پرداخت حقوق مواجه بود ابتدا حقوق نیروهای شرکتی را پرداخت کرده یک هفته تا ۱۰ روز بعد نسبت به پرداخت حقوق نیروهای قرار دادی و رسمی اقدام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در خرداد ماه و تیرماه امسال هم پرسنل رسمی دیرتر از نیروهای شرکتی حقوق دریافت کردند این سری ابتدا حقوق نیروهای رسمی پرداخت شده، حقوق نیروهای شرکتی که در سطح شهر مشغول کار هستند پرداخت شده و به پرسنل اداری هم اعلام کردند که همین روزها پرداخت می‌شود.

عضو شورای شهر ساری دلیل تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری را بالا بودن هزینه‌ها نسبت به درآمد اعلام کرد و افزود: این هزینه‌ها چند شاخه دارد که یکی از این شاخه‌ها بدهی شهرداری است که از طرق مختلف حساب‌ها مسدود می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این سری هم حساب شهرداری ساری مسدود شده است، گفت: بله ـ این سری هم حدود ۹ میلیارد تومان از پول‌ها بلوکه شد.

احمدی در ارتباط با پرداخت بدهی شهرداری به تامین اجتماعی، اضافه کرد: مقرر شد که ماهانه حدود ۸ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بابت بدهی پرداخت شود از طرفی ماهانه ۱۴ میلیارد تومان هزینه جاری بیمه تامین اجتماعی کارکنان شهرداری است که باید به موقع پرداخت شود تا پرسنل در بحث بیمه‌ای و درمانی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول