اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر خراسان جنوبی، ویلایی احداث می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۳۱ شهر استان، در ۲۹ شهر، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به شکل ویلایی ساخته می‌شوند و فقط در ۲ شهر بیرجند و قاین واحدها، آپارتمانی احداث خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر خراسان جنوبی، ویلایی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس ازبیرجند، استاندار خراسان جنوبی شب گذشته با بیان این مطلب در جریان بازدید از پروژه 27 هکتاری و زعفرانیه طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند اظهارداشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی، این امکان وجود داشت که واحدها به صورت ویلایی ساخته شوند.

جوادقناعت با بیان اینکه یکی از مهمترین، محوری‌ترین و اساسی‌ترین کارهای دولت سیزدهم موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های‌های اصلی رئیس جمهور و هیئت دولت بحث تأمین مسکن مردم عزیز کشورمان است.

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه سهمیه ساخت مسکن خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن، 40 هزار واحد طی چهار سال است، اضافه کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاه‌های متولی به جد در این زمینه پای کار بودند و خوشبختانه توانسته‌ایم در همان سال نخست، زمین مورد نیاز هر چهار سال را تأمین کنیم.

قناعت افزود: خراسان جنوبی در شاخص‌های مختلفی که در طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفته، معمولاً در جایگاه اول و دوم قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از سایت‌های 27 هکتاری و زعفرانیه طرح نهضت ملی مسکن بیرجند، عنوان کرد: بر اساس گزارشاتی که در این بازدید ارائه شد، کارها و زیرساخت‌ها آماده است و اقدامات راه و شهرسازی، شهرداری، بنیاد مسکن، انبوه سازان و سایر دستگاه‌های متولی در این دو مجموعه قابل تقدیر  است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که سایت زعفرانیه یکی از بهترین، زیباترین و باقیمت‌‌ترین مناطق مرکز استان خواهد بود، متذکر شد: معمولاً در گذشته طرح‌های حمایتی مسکن در نقاط حاشیه‌ای شهرها احداث می‌شد، اما برای اولین بار در بیرجند به عنوان مرکز استان در بهترین و زیباترین نقطه، طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست.

قناعت با اشاره به این نکته که یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم هزینه تمام شده ساخت مسکن است، اضافه کرد: در خصوص سهم آورده مرم پیگیری‌های لازم از مرکز در حال انجام است تا علاوه بر پرداخت تسهیلات، سهم آورده کمتر شود و مردم ما کمترین فشار اقتصادی را متحمل گردند.

تأمین برق سایت 27 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند

در همین حال مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی  برق خراسان جنوبی از تأمین برق سایت 27 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند خبر داد.

 مهدی دادگر با اعلام این خبر در برنامه بازدید استاندار از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند، اظهار داشت: سایت 27 هکتاری نهضت ملی مسکن یکی از سایت های بزرگ شهر بیرجند است که با کار جهادی که همکاران ما و پیمانکار پروژه انجام داده اند طی یک و نیم‌ماه گذشته بالغ بر هفت و نیم کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و 12 دستگاه پست در این سایت احداث و آماده بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی  برق خراسان جنوبی به اعتبارات خوبی اشاره کرد که در راستای اجرای زیرساخت های طرح نهضت ملی مسکن از محل منابع ملی جذب شده است.

دادگر با اشاره به اینکه طی یک و نیم ماه گذشته بالغ بر 15 میلیارد تومان در سایت های زعفرانیه و 27 هکتاری بیرجند هزینه شده که رقم قابل توجهی است، بیان کرد: در این سایت ها با توجه به زیرساخت های برقی که انجام شده امکان واگذاری امتیاز به غیر از مصارف جوشکاری وجود دارد و به متقاضیانی که تا الان درخواست برق کرده اند، امتیازات واگذار شده و از این پس هم مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول