اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پیوند بین اندیشکده‌های استانی با نمایندگان به تمرکززدایی و حل مسائل کشور منتهی می‌شود

رئیس فراکسیون دانشگاهیان در مجلس، با بیان اینکه زنجیره تامین حکمرانی علمی باید یکپارچه شود تاکید کرد که پیوند بین اندیشکده‌های استانی با نمایندگان به تمرکززدایی و حل مسائل کشور منتهی می‌شود.

پیوند بین اندیشکده‌های استانی با نمایندگان به تمرکززدایی و حل مسائل کشور منتهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح الله متفکرآزاد در نخستین نشست هم‌اندیشی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استان‌ها با بیان اینکه مجلس یازدهم از نقطه آغاز فعالیتش با انباشتی از مطالبات در حوزه حکمرانی مواجه بوده و نیازمند تغییر ریل در این زمینه بود، اظهار کرد: در این راستا عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس  برای پیوند دادن بسترهای تصمیم‌ساز با حوزه تصمیم‌گیری و بهره‌مندی از اندیشه‌های صاحبنظران می‌توانست نقطه ثقل این مهم باشد به ویژه در دوره اخیر که فعالیتش بر شکل‌دهی به هسته‌های اندیشه ورز در کشور متمرکز شده است، اقداماتی انجام داده است که در کارویژه دیگر مراکز وجود نداشته است که ایجاد خانه خلاق و تشکیل این اندیشکده‌های متفاوت در قوه مقننه یکی از این بسترهایی است که برای همگرایی محققان ایجاد شده است.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد این اندیشکده‌ها باعث می‌شود نمایندگانی که بیشتر در حوزه‌های انتخابیه باید به مطالبات عمومی رسیدگی کنند با طیب خاطر بیشتری به وظایف خود رسیدگی کرده و همچنین در حوزه حکمرانی کلان نیز با بهره‌مندی از ظرفیت این مراکز اندیشه‌ورز به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی افزود: آنچه مسلم است حکمرانی کلان بدون مشارکت مراکز اندیشه‌ورز به خوبی محقق نمی‌شود بنابراین مرکز پژوهش‌های مجلس بخشی از این کار مهم را با استفاده از ظرفیت کارشناسان زبده بر عهده گرفته و مرجعیت آن در حوزه‌های دیگر به غیر از مجلس نیز به طور کامل مشهود است تا جایی که می‌توان گفت مرکز پژوهش‌ها یکی از الگوهای موفق حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران است.

متفکرآزاد با اشاره به اقدام فراکسیون دانشگاهیان مجلس برای ایجاد بستری در جهت حل مشکلات مرتبط با حکمرانی علمی تأکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با این اقدام مناسب این حوزه را به حکمرانی علمی شیفت می‌دهد به این صورت که دانشگاهیان بتوانند در این زمینه مشارکت کنند و اداره کشور را بر مدار علم قرار دهند.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان در مجلس شورای اسلامی، با ارزیابی مثبت از استفاده از بدنه کارشناسی کشور در قالب شبکه نخبگانی به منظور مشارکت در حوزه حکمرانی بیان کرد: پیوند دادن شبکه اندیشکده‌های استانی با نمایندگان باعث تمرکززدایی و حل مسائل کشور می‌شود بنابراین فراکسیون دانشگاهیان از آمادگی لازم برای همکاری با مرکز پژوهش‌ها در این زمینه برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول