اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جوانان «موشمی» به جای مسؤولان برای تکمیل 2 کیلومتر راه دست به کار شدند+فیلم

روستای دربه موشمی در بخش چاروسا فاقد راه ارتباطی مناسب بوده و مسؤولان تلاشی برای رفع این مشکل نمی‌کنند.

جوانان «موشمی» به جای مسؤولان برای تکمیل 2 کیلومتر راه دست به کار شدند+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، ساخت و ترمیم راه‌های ارتباطی به خصوص راه‌های روستایی در سال‌های گذشته مورد تاکید قرار گرفته تا روستائیان مهاجرت نکنند اما راه‌های ارتباطی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

روستاهایی در استان وجود دارد که بسیاری از مردم این روستاها به دلیل نامناسب بودن راه های ارتباطی به شهرها مهاجرت کرده‌اند و آن جا دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

یکی از روستاهای استان که از نعمت راه ارتباطی مناسبی برخوردار نیست روستای دربه موشمی بخش چاروسا که محور ارتباطی این روستا تا جاده آسفالت مسیر قلعه رئیسی به امامزاده سید محمود(ع) دو کیلومتر است اما همین دو کیلومتر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وقتی سری به روستای دربه موشمی زدیم متوجه شدیم مردم به خصوص دانش آموزان و جوانان این روستا چه مشکلاتی دارند و مهمتر از آن دختر دانش آموزی که مجبور بود از جاده آسفالته تا روستا را پیاده طی کند.
 


وقتی با این دختر دانش آموز همکلام شدیم با ابراز نگرانی از این وضعیت مسیر ارتباطی روستا گفت: مجبور هستیم در ایام بازگشایی مدارس هر روز این مسیر را تا جاده آسفالت پیاده طی کنیم و این روزها که کلاس جبرانی در مدارس داریم هم به دلیل تخریب مسیر رودخانه و جابه‌جایی لوله‌های آب این مسیر را پیاده طی کنیم.

آبرون از جوانان روستای دربه موشمی در این خصوص گفت: در گذشته با همکاری مردم روستا مبلغی جمع آوری شده بود و لوله‌هایی را در مسیر آب رودخانه خریداری کردیم اما در ماه‌های گذشته با حضور پیمانکار برای کار در محور ارتباطی متاسفانه لوله‌ها را جابه‌جا و پروژه را رها کردند.

 


وی عنوان کرد: در یکی دو ماه گذشته پیمانکار مقداری کار کرد و با صحبت خود پیمانکار کمبود اعتبار را دلیل نیمه کاره رها کردن پروژه دانست این در حالی است که پیمانکار یک پروژه دو کیلومتری باید حداقل خود توان کار هم داشته باشد که کمبود اعتبار سبب نشود تا پروژه را نیمه کاره رها کند.

یکی دیگر از جوانان روستای دربه موشمی با انتقاد شدید از وضعیت راه ارتباطی این روستا تصریح کرد: بیش از 25 خانوار هستیم که بسیاری جوان هستند و توانایی کرایه و رهن برای اجاره در شهرها به خصوص شهر قلعه رئیسی را نداریم و بسیاری از آژانس استفاده می‌کنند که از قلعه رئیسی تا ابتدای جاده ارتباطی روستا کمتر از 15هزار تومان می‌گیرند اما همین دو کیلومتر را به دلیل نامناسب بودن بیش از 20هزار تومان می‌گیرند که توانایی پرداخت نداریم.

وی افزود: بسیاری از مردم روستا به دلیل همین مشکل مهاجرت کردند که امیدواریم راهداری و این مسیر دوکیلومتر و پل ارتباطی را برای مردم این روستا تکمیل کند.
 


به گزارش فارس؛ روستای دربه موشمی در 5کیلومتر شهر قلعه رئیسی قرار دارد.

گزارش"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول