اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌مندی 30 زوج نابارور خراسان‌جنوبی از خدمات بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح ارائه خدمات به زوجین نابارور توسط بیمه سلامت تاکنون حدود 30 نفر از زوجین استان از این خدمت بهره‌مند شده و در این مرکز پوشش داده شده‌اند.

بهره‌مندی 30 زوج نابارور خراسان‌جنوبی از خدمات بیمه سلامت

علیرضا اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: زوجین می‌توانند از خدمت نازایی و ناباروری بیمه سلامت تا سه دوره و تا سن ۴۹ سال بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح از آذرماه سال گذشته در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی شده است، تصریح کرد: در استان خراسان‌جنوبی در حال حاضر افراد نیازمند به این خدمت می‌توانند به مرکز درمانی رویش در بیرجند در ابتدای خیبان بهشتی مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون حدود 30 نفر از زوجین استان از این خدمت بهره‌مند شده و در این مرکز پوشش داده شده‌اند.

اربابی افزود: این خدمت در حال حاضر تنها در شهر بیرجند ارائه می‌شود ولی با صحبت‌هایی که با رئیس دانشگاه و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته قرار است این خدمت در شهرستان‌های طبس و فردوس نیز به افراد مشمول این طرح ارائه شود.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این طرح در واقع خدمات درمانی ناباروی شامل خدمات اولیه و ثانویه می‌شود، اضافه کرد: خدمات اولیه این طرح شامل ویزیت، پیگیری‌های مربوط به خدمات پاراکلینک، دارو و لوازم مصرفی و  تشخیص درمانی برای زوجین است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی ادامه داد: زمانی که این زوجین به بخش سرپایی متخصص زنان، متخصصان زنان که در حوزه ناباروی فعالیت دارند و متخصصان ارولوژی مراجعه کردند و به عنوان کیس ناباروی مشخص شدند نشان‌دار شده و می‌توانند از بسته خدمات ناباروی مختلف استفاده کنند.

اربابی گفت: در بخش دولتی برابر تعرفه دولتی خدمات ارائه شده محاسبه و در مرکز ناباروی رویش در استان که دولتی بوده ۹۰ درصد هزینه توسط بیمه و ۱۰ درصد توسط زوجین پرداخت می‌شود.

وی اضافه خاطرنشان کرد: زوجین نابارور اگر به مراکز غیردولتی خارج از استان نیز مراجعه کنند 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی توسط بیمه پرداخت و شرایط خوبی برای خدمت وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای گسترش خدمات ارائه شده در این طرح در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول