اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حضور ایران در عراق و سوریه یعنی تشکیل جبهه به عمق استراتژیک دشمن

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اگر رزمندگان و شهدای والا مقام فاطمیون، شهدای عزیز منطقه‌ کاشان و همه‌ شهدای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق حضور پیدا کرده و با دشمن مقابله کردند، هدف تنها دفاع از حرم‌های شریف نیست، این به معنی تشکیل جبهه در عمق استراتژیک دشمن است.

حضور ایران در عراق و سوریه یعنی تشکیل جبهه به عمق استراتژیک دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سردار ایرج مسجدی، مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ۱۸۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم شهرستان کاشان اظهار داشت: در منطقه‌ شهید پرور و انقلابی کاشان باعث افتخار است شهدایی که ایرانی هستند و شهدایی که از فاطمیون هستند، در کنار هم جانشان را برای احیای کلمه‌ی حق، دفاع از اسلام و آرمان‌های مقدس و ملکوتی سیدالشهدا (ع) و دفاع از حرم تقدیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس رزمندگان ما و شهدای ما در دفاع از امنیت ملت مسلمان ایران اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور عزیزمان در اشغال دشمن قرار گیرد، افزود: آن‌ها برای امنیت زن و مرد، کوچک و بزرگ و فرزندان ما در مقابل دشمن مقاومت کرده، جنگیده و پیروز شدند، به شهادت رسیدند و در آخر سربلند این جبهه بودند.

مسجدی با اشاره به اینکه دفاع از جمهوری اسلامی ایران، یک هدف اعتقادی، اسلامی و ملی است خاطرنشان کرد: اگر ما می‌گوییم دفاع از حرم‌های شریف، به این نکته باید توجه کنیم که حرم‌های مقدس ما در شام و عراق، خط مقدم برای دشمن بود و می‌خواستند آن‌ها را نابود کنند، سپس به اشغال عراق و سوریه و برقراری حاکمیت داعش پرداخته و نهایتاً به سرزمین و خیمه‌گاه اصلی تشیع یعنی جمهوری اسلامی ایران حمله کنند.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه هدف اصلی از ایجاد داعش و گروه‌های تروریستی جنایتکار را حمله به جمهوری اسلامی دانسته و یادآور شد: اگر رزمندگان و شهدای والا مقام فاطمیون، شهدای عزیز منطقه‌ کاشان و همه‌ شهدای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق حضور پیدا کرده و دشمن را سرکوب کردند، هدف تنها دفاع از حرم‌های شریف نیست، این یعنی بردن جبهه در عمق استراتژیک دشمن.

وی ادامه داد: ما به جای اینکه اجازه دهیم دشمن این مناطق را تسخیر و حرم‌ها را نابود کند، قدرت فزاینده‌ای پیدا کرده و به ایران حمله کند و بعد ما بخواهیم در مرزهای خودمان به مقابله برخیزیم، دشمن را در عمق خاک سوریه و عراق تعقیب کردیم، کاری که سردار سلیمانی عزیز و شهدای مدافع حرم انجام دادند و نگذاشتن که دشمن پاش به مرزهای جمهوری اسلامی برسد.

مسجدی با اشاره به شهادت بیش از ۹ هزار نیروی حشدالشعبی عراق در درگیری با داعش، اضافه کرد: اگر این شهیدان تقدیم نمی‌شدند هرگز نینوا، موصل، شمال بغداد، اطراف کربلا و استان دیاله آزاد نمی‌شدند؛ به این آمار، هزاران شهید از نیروهای مسلح عراق و سوریه در سازمان‌های مختلف در جنگ با اشغالگران حرم‌های شریف که مردانه مقاومت کردند نیز باید افزوده شود.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه شمار شهیدان مدافع حرم ایرانی در قیاس با شهدای عراق و سوریه را بسیار کم بیان و افزود: شخصیتی که این جبهه را قدرت بخشید، متحد و سازماندهی عملیاتی کرد، به کمک آنان شتافت و روحیه و  انگیزه آنان را تقویت کرد، سرداران شهید ما و در رأس آن‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

وی با بیان اینکه نقش شهدای عزیز مدافع حرم از منطقه‌ کاشان قهرمان و سایر مناطق جمهوری اسلامی ایجاد انگیزه و افزایش قدرت بوده اظهار کرد: ما برای اینکه سرزمین جمهوری اسلامی مورد تهاجم دشمن قرار نگیرد و پای داعش به مرزهای کشور عزیز ما باز نشود، برای آزادی سرزمین‌های اسلامی و اینکه حرم‌های مقدس و شریف اعتقادی ما مورد تهاجم قرار نگیرد، در این مناطق حضور پیدا کرده و دشمن را سرکوب کرده‌ایم.

مسجدی خانواده‌های شهدا را چشم و چراغ ملت مسلمان ایران دانست و خاطرنشان کرد: شهدای شما، خانواده‌های فاطمیون، امنیت را برای یک سرزمین بزرگ به نام ایران اسلامی تامین کرده‌اند، خانواده‌ی سردار شهید، رزمنده‌ شهید و مجاهد فاطمی امروز افتخار ملت بزرگ ایران است، شما افتخار ما هستید، نبینید که بعضی مشکلات وجود دارد، در دوران زندگی انسان مشکلات اقتصادی کم زیاد وجود دارد، شما از یک سرزمین بزرگ که مرکز و کانون اسلامی است دفاع کرده و امنیت یک ملت را تضمین کردید، برای همین ما مدیون شهدای عزیزمان هستیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول